آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
ورزش ایران
۱۰

رضایت برخواه از وزنه برداران نوجوان

سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان معتقد است ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی وضعیت مناسبی دارند و در اکثر اوزان شانس کسب مدال داریم. محمدحسین برخواه که با ایسنا صحبت می کرد، درباره وضعیت تیم ملی وزنه برداری نوجوانان در آستانه مسابقات جهانی 2016 گفت: ما کارمان را از صفر شروع کردیم و هر چه در توان داشتیم در این یک سال اخیر به کار گرفتیم، خدا را شکر فدراسیون نیز انتظاراتی را که داشتیم، فراهم کرد تا بدون دغدغه در چند ماه اخیر اردوهایمان را دنبال کنیم. وزنه برداران نیز در این مسیر پیشرفت خوبی داشتند. الان نفراتی در ترکیب تیم وجود دارند که می توان امیدوار بود در سال های آینده به درد تیم بزرگسالان بخورند.

برخواه در پاسخ به این پرسش که در کدام اوزان شانس کسب مدال برای ایران وجود دارد، تصریح کرد: هفته گذشته مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا برگزار شد و رکوردهای نسبتا خوبی در این رقابت ها به ثبت رسید، استقبال هم خوب بود از این رو پیش بینی می کنیم مسابقات جهانی هم در سطح بالایی باشد. البته وزنه برداران ما در پنج وزن روی تخته می روند که در اکثر اوزان شانس کسب مدال داریم و به دنبال کسب عنوان قهرمانی جهان نیز هستیم. تلاش می کنیم مسئولیتی که به عهده ما گذاشته شده به بهترین نحو به سرانجام برسانیم.

برخواه در مورد سلامت وزنه برداران از لحاظ آزمایش دوپینگ نیز تاکید کرد: امسال دو مرتبه آزمایش دوپینگ دادیم و آمادگی این را داریم هر زمان که بخواهند دوباره بیایند و از ملی پوشان تست بگیرند.

سرمربی تیم ملی از انتخاب ترکیب اصلی تیم در یکی دو روز آینده خبر داد و گفت: ما اکنون نام ده نفر را در فهرست اولیه به فدراسیون جهانی اعلام کردیم. البته تقریبا هشت نفر اصلی مشخص هستند و تنها روی انتخاب یک وزنه بردار کمی مردد هستیم.

فهرست اولیه تیم ملی نوجوانان ایران را این نفرات تشکیل می دهند:

69 کیلوگرم: اسحاق ذعاب و حسین سلطانی

77 کیلوگرم: تقی آقازاده و احمد احمدنژاد

85 کیلوگرم: محمد موئدی و مهدی پاپی

94 کیلوگرم: علیرضا لطفی و امیررضا عسگری دون

94+ کیلوگرم: محمدرضا روشنی و علی داوودی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان از 28 مهر در پنانگ مالزی برگزار خواهد شد.