آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
صفحه آخر
۲۰

حمله خرچنگ به دست کلاه قرمزی

زمانی باب بود وقتی هنرمند یا فرد معروف و تاثیرگذاری با دار دنیا وداع می گفت، خبر یا یادداشت را با این جمله کوتاه شروع می کردند: «خبر کوتاه، اما تلخ بود»! بعدها روزنامه نگاران تلاش کردند از این جمله کمتر استفاده کنند، اما وقتی خبر مبتلاشدن دنیا فنی زاده به سرطان منتشر شد، خبر واقعا کوتاه اما خیلی تلخ بود!

نام دنیا فنی زاده با نام کلاه قرمزی گره خورده است؛ عروسک محبوبی که بیشتر از 20 سال است بین مردم زندگی می کند. بچه هایی که با او متولد شده و در کنارش بزرگ شدند الان20 سالگی را رد کرده اند و آدم بزرگ هایی که طرفدار سرسخت کلاه قرمزی هستند الان میانسالی را پشت سر می گذارند.

کلاه قرمزی که متولد شد، اول، همه صدای حمید جبلی را شنیدند که گوینده این عروسک بود. بعد خبر آمد که دنیا فنی زاده، دختر زنده یاد پرویز فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی است.

پرویز فنی زاده یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون بود که خیلی زود از این دنیا رفت.

دنیا فنی زاده اما احترام دید و حرمتش ابتدا به خاطر نام پدر حفظ شد و بعد اما تخصص، متانت و بی حاشیه بودن دنیا بود که او را بین مردم بیشتر عزیز کرد.

دنیا فنی زاده مثل همه عروسک گردان ها هیچ وقت دیده نمی شود، اما دستان اوست که به کلاه قرمزی جان می دهد و او را به حرکت وامی دارد. حالاسرطان به جان این دست افتاده و طبق گفته مادر دنیا، گردنش را نیز درگیر کرده است.

نوروز 95 کلاه قرمزی به تلویزیون نیامد و دل همه طرفدارانش گرفت از این غیبت! حالااما ماجرا چیزی دیگری است، دست کلاه قرمزی بیمار است و آدم بیشتر دلش می گیرد، برای خانم جوانی که 20 سال بیشتر بدون دیده شدن بدون حاشیه یک عروسک بی جان را به محبوب ترین عروسک چند نسل تبدیل کرد.

برای دنیا فنی زاده دعا می کنیم که حالش خوب شود تا باز هم بتواند حال همه ما را خوب کند؛ خدا همه آدم های خوب و دوست داشتنی را از درد و بیماری رها کند و دست دنیا را نیز بهبود ببخشد. آمین.