آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۰
صفحه اول
۱

تنش در شورای امنیت درباره بحران سوریه

جلسه تنش آلود شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع انسانی در حلب به محل اتهام های غرب علیه روسیه و سوریه تبدیل شد. به گزارش «ایران» استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه در این جلسه مدعی شد که بمباران نیروهای دولتی در حلب به سطح جنایات جنگی رسیده است. او با تاکید بر اینکه هیچ یک از طرفین درگیری توانایی پیروزی در این نبرد را ندارند، از شورای امنیت خواست تا به طرفین برای آتش بس در شرق حلب فشار وارد کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان امریکا، فرانسه و بریتانیا نیز در اظهاراتی مشابه انتقادهای تندی را علیه مسکو و دمشق مطرح کردند. نماینده روسیه نیز در واکنش به این ادعاها ضمن اشاره به جنایات تروریست ها در حلب گفت که تروریست ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و با وجود ایجاد گذرگاه های امن از سوی دولت، مانع خروج غیرنظامیان از این شهر می شوند.

ویتالی چورکین همچنین با انتقاد از عملکرد متناقض امریکا در دیرالزور و حلب از تروریست های «جبهه النصره» به عنوان گروه اصلی فعال در شرق حلب نام برد. نماینده ونزوئلانیز ضمن حمایت از نظام سوریه گفت که هر گونه برنامه درباره سرنوست این کشور باید به نظام و مردم سوریه محدود شود.نماینده چین نیز اعلام کرد که کشورش تنها از راه حل سیاسی برای پایان بحران سوریه حمایت خواهد کرد.