آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
شهرستان ها
۷

تولید سالانه بیش از 17 میلیون تن میوه در کشور

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به طور کلی با واردات میوه مخالفیم چراکه سالانه 17میلیون و500 هزار تن میوه در کشور تولید می شود.

ابوالقاسم حسن پور افزود: این میزان تولید در مقایسه با متوسط تولید میوه در دنیا، حدود دو و نیم برابر بیشتر است به همین دلیل ضرورتی برای واردات میوه وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه حدود 10 درصد از این میوه ها صادر می شود، گفت: انواع و اقسام میوه ها را داریم و در کل 4 میوه که مردم خواهان آن هستند مانند انبه، نارگیل، موز و آناناس است که وارد می شود و در خصوص مرکبات قبول داریم که در کشورهای دیگر این میوه به علت آب فراوان و بارش زیاد ارزان تر به دست می آید ولی ما برنامه مان حمایت از میوه های تولید داخل است.

حسن پوراظهارداشت: افزایش کمی و کیفی محصول با انجام عملیات اصلاح و نوسازی باغات، افزایش میزان صادرات میوه، تامین نیازهای داخلی از برنامه های در نظر گرفته شده توسط وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از برنامه های پنج ساله این دفتر تغییر ارقام انار از کم کیفیت و بدون صرفه اقتصادی به ارقام با کیفیت مانند نادری بادرود، رباب شیراز، خزر خراسان رضوی و شیشه گپ فردوس است.