آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
شهرستان ها
۷

توسعه مدارس قرآنی در مقطع ابتدایی در اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: براساس سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش مدارس قرآنی در مقطع ابتدایی مورد حمایت جدی است.

«مصطفی کافی» اظهار کرد: امسال توسعه مدارس قرآنی را در مقطع ابتدایی در کنار فعالیت های آموزشی و پرورشی مد نظر قرار دادیم تا دانش آموزان مقطع ابتدایی بتوانند با کلام الهی بیشتر انس بگیرند.

وی افزود: در کنار برنامه های آموزشی و تکالیف موظفی در این مدارس، آیات قرآن همراه با مفاهیم و پیام راستین کلام الهی به شکل صحیح و درست به نسل آینده انتقال می یابد لذا شاهد استقبال خود خانواده ها و دانش آموزان از مدارس قرآنی هستیم.

کافی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا با یک برنامه ریزی خوب در سال تحصیلی جدید دانش آموزان با معنویت خاصی راهی مدارس شوند، گفت: با توجه به تقارن ایام محرم با آغاز سال تحصیلی امیدواریم معنویت حاکم زمینه ای را فراهم کند تا دانش آموزان بیشتر با سیره و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه رشادت های امام حسین(ع) به عنوان مجاهد واقعی در مکتب اسلام آشنایی پیدا کرده و با آن انس بگیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در پاسداشت این ایام قطعا برنامه های مختلفی در مدارس با رویکرد توسعه و گسترش مبانی عاشورایی پیش بینی شده و سعی بر این است تا از این فضای فراهم شده بیشتر در مسیر افزایش فضای معنوی استفاده شود.