آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
شهرستان ها
۷

فرماندار شهرستان: 46 روستای خدابنده فاقد شبکه آبرسانی است

فرماندار خدابنده گفت: 46 روستای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی است و برای صرفه جویی در آب 4 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

باب الله فتحی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی آب در خدابنده چاه های غیرمجاز مسدود و از برداشت آب اضافه از چاه های کشاورزی جلوگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت با وجود تحریم ها و کاهش قیمت نفت اقداماتی در راستای تحرک بخشیدن به پروژه های عمرانی، اجرای طرح تحول نظام سلامت و توجه به مناطق محروم انجام داده است.فرماندار خدابنده با اشاره به اختصاص 200 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان از محل اجرای طرح تحول سلامت گفت: تاکنون 23 درمانگاه تعمیر و تجهیز شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای عمران و آبادانی روستاها و انجام فعالیت های مربوط به دهیاری ها را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 150 میلیارد ریال برای تامین آب شرب و 10 میلیارد ریال نیز برای بخش آموزش اختصاص یافته است.

فرماندار خدابنده چهاربانده کردن راه سلطانیه- خدابنده- همدان را مهم ترین پروژه بخش راه این شهرستان عنوان کرد و افزود: این پروژه یکی از 10 طرح بزرگ کشور است، در پنج قطعه به طول 103 کیلومتر احداث می شود که قطعات سه، چهار و پنج آن در شهرستان خدابنده واقع شده است.

فتحی ابراز کرد: از 234 روستای دارای سکنه این شهرستان، 134 مورد تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و 46 روستا فاقد شبکه آبرسانی است و 54 روستای دیگر از شبکه آب برخوردار بوده اما تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار ندارند.وی به تولیدات نیم میلیون تنی محصولات باغی و زراعی شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: مهم ترین محصول کشاورزی این شهرستان گندم است که امسال با تولید 220 هزار تن گندم 60 درصد تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده و پس از آن سیب و گردو مهم ترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.