آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد: وجود 3 هزار چاه غیرمجاز در تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد، گفت: شهرداری تهران 200 میلیون مترمکعب آب برداشت می کند در حالی که تنها 130 میلیون مترمکعب آن مجاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خسرو ارتقایی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: در تهران 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که از این تعداد توانستیم هزار حلقه چاه در 6 ماه اول سال مسدود کنیم که اگر اعتبار بیشتری اختصاص یابد می توانیم تمام چاه های غیرمجاز استان تهران را مسدود کنیم. وی با اشاره به اینکه این اقدامات برای بستن چاه های غیرمجاز بر اساس بضاعت مالی شرکت آب منطقه ای و درآمدهای آن بوده است، گفت: در سال های قبل 500 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد که این عدد در سال گذشته به 3 برابر افزایش یافت و امسال هم قرار بر این شد تا 3 هزار حلقه چاه مسدود شود که تاکنون توانسته ایم تنها هزار حلقه چاه را مسدود کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تاکید کرد: با این شتاب اگر بتوانیم حرکت کنیم می توانیم از برداشت آب از منابع زیرزمینی جلوگیری کنیم و میزان برداشت از آب های زیرزمینی را کاهش دهیم.ارتقایی با اشاره به اینکه امسال باید 15 میلیارد تومان اعتبار برای این اقدامات اختصاص پیدا می کرد که هنوز مبلغی در این خصوص تخصیص پیدا نکرده است، گفت: پروژه ساماندهی آب های حومه تهران از جمله برنامه هایی است که قرار است با حضور بخش خصوصی انجام شود و اعتبار لازم برای این منظور با حضور شرکت های خارجی و داخلی به شکل BOT با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در حال مذاکره است.

وی همچنین گفت: 2 هزار میلیارد تومان نیز برای طرح علاج بخشی سد لار و جلوگیری از فرار آب از این سد با کمک بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین از معلق ماندن تفاهم نامه ای که با شهرداری لواسان برای ساماندهی اراضی کنار رودخانه جاجرود صورت گرفته است، خبر داد و گفت: با شهرداری لواسان تفاهم نامه ای داشتیم تا اراضی کنار رودخانه جاجرود را ساماندهی کنیم که متاسفانه قوانین آن رعایت نشد و معلق ماند و به همین دلیل جلساتی با استاندار داشتیم و به دنبال این هستیم که اطراف رودخانه جاجرود را فضای سبز ایجاد کنیم تا از تصرف های بعدی جلوگیری شود.