آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

مسعود سلطانی فر: صنایع دستی عنصر هویت بخش ملی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی عنصر هویت بخش ملی در راستای صلح جهانی است و با کمترین هزینه می تواند راهی برای افزایش تعامل، دوستی و مراودات بین کشورها باشد.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر دیروز در آیین گشایش اجلاس جهانی شورای صنایع دستی در اصفهان افزود: صنایع دستی نقش ویژه ای در رشد اقتصادی کشورها ایفا می کند.

وی با اشاره به مشکل های اقتصادی و معیشتی که گریبانگیر ملت های مختلف است، اظهار کرد: نگاه جهانشمول برنامه اقتصاد مقاومتی ایران با تکیه بر صنایع دستی می تواند به عنوان راه حل جهانی در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اجلاس جهانی صنایع دستی رویدادی با ارزش و مهم است، اضافه کرد: از طریق این رویداد می توان بخش های فرهنگی، هنری، اقتصادی و تجاری را بیش از پیش تقویت کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به صنایع سبز و صنایع کوچک از نوع صنایع دستی به عنوان صنایع پایدار و حافظ محیط زیست برای تحقق توسعه پایدار با منابع تجدید پذیر است.

وی مزایای صنایع دستی را مواد اولیه ارزان و فراوان و کوتاه بودن زمان آموزش ها خواند و گفت: این صنعت نسبت به فعالیت های دیگر که نیازمند مواد اولیه گرانقیمت، منابع عظیم انرژی و دوره های آموزشی طولانی است، برتری دارد.

معاون رئیس جمهوری یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش اقدام به آسیب شناسی و بازنگری ظرفیت صنایع دستی کشور کرده و با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی موفق شد در عرضه تولید، ترویج و بازرگانی صنایع دستی، روند نگران کننده قبل را کنترل کند و این صنعت را ارتقا دهد.

وی از جمله این اقدام ها را ارتقای میزان تولید فروش و صادرات صنایع دستی اعلام کرد.

نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیسان جهانی صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت.

در این همایش حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور حضور دارند.. برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با عنوان «سیمرغ» در فضای کاخ چهلستون، همایش «تکنولوژی های نوین و آینده صنایع دستی» و کارگاه تخصصی بررسی تجارب کشورهای مختلف در حوزه رنگرزی با حضور کارشناسان خارجی از دیگر برنامه های این اجلاس چهار روزه است.