آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

محسن رضایی: ایران در قبال حوادث منطقه بردباری می کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران به هیچ وجه به دنبال جنگ نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران با کمال بردباری و حکمت با حوادث منطقه برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرلشکر محسن رضایی صبح دیروز در جمع بسیجیان و پاسداران بوشهر اظهار داشت: در بسیاری مواقع دشمنان می خواهند ما را عصبانی کنند اما رهبر معظم انقلاب با حکمتی که از امام گرفته اند می دانند چه موقع باید حرکت کرد، حرفی زد و دستوری داد.

رضایی با بیان اینکه امروز در شرایط حساسی قرار داریم، بیان کرد: وضعیت کنونی کمتر از دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیست، با یک اژدهای هفت سر به نام استکبار و صهیونیسم مواجه هستیم و هر سری را که می زنیم سر دیگر جلو می آید اما ما عرصه را کاملابر استکبار تنگ کرده ایم.

وی خطاب به کشورهای حاشیه خلیج‎فارس تاکید کرد: یکی از نقشه های عربستان سعودی این است که با درگیری با ایران کشورهای حاشیه خلیج فارس را سپر بلای خود کند، کشورهای حاشیه خلیج فارس فریب ترفند عربستان را نخورند، ایران هم در این شرایط با این کشورها در موضع برادر و مسلمانی برخورد کرده است.

رضایی ادامه داد: ترفند دیگر عربستان این است که می گویند ایران مرز زمینی با ما ندارد و نمی تواند از لشکر زمینی استفاده کند باید در هوا یا دریا به جنگ ما بیاید لذا درگیری را با ایران شروع می کنیم تا ایران مجبور شود با آمریکا در خلیج فارس بجنگد.

وی با بیان اینکه از اتاق جنگ عربستان اطلاع داریم، گفت: عربستان با این ترفندها می خواهد در برابر ایران موقعیتی کسب کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دشمنان با ناامن کردن کشورهای منطقه به دنبال این هستند تا جهان اسلام متحد نشود اما جمهوری اسلامی ایران با این حوادث با کمال بردباری و حکمت برخورد می کند.

وی تاکیدکرد: با توجه به شرایط حساس منطقه باید در زمین، هوا و دریا آمادگی داشته باشیم تا از جنگ جلوگیری کرده باشیم.