آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
صفحه آخر
۱۲

انتفاضه سوم با 250 شهید یکساله شد

انتفاضه سوم فلسطین امروز در حالی یکساله می شود که تاکنون 250 فلسطینی در جریان آن به شهادت رسیده و هزاران نفر هم مجروح شده اند اما فلسطینی ها تاکید دارند که این انتفاضه را همچنان ادامه می دهند.

انتفاضه سوم فلسطین که به انتفاضه قدس معروف است یک سال پیش در نخستین روزهای ماه مهر و در شرایطی آغاز شد که صهیونیست ها روند رو به رشدی را برای هتک حرمت و توهین به مقدسات فلسطینی ها از جمله مسجدالاقصی در پیش گرفته بودند، هدف صهیونیست های اشغالگر مقابله با مقدسات مسلمانان و یهودی کردن سرزمین های فلسطینی بود. هدفی که با غیرت و رشادت فلسطینی ها تاکنون ناکام مانده است.

به گزارش تسنیم در مقابل تاکنون درجریان این انتفاضه 40 صهیونیست نیز به هلاکت رسیده و نزدیک به 500 نفر هم مجروح شده اند و این در حالی است که جوانان و نوجوانان مبارز فلسطینی بادست خالی به جنگ نظامیان آموزش دیده صهیونیست می روند.

در انتفاضه سوم هم مانند انتفاضه اول سنگ نقش خود را ایفا کرده و می کند به گونه ای که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی سخت ترین نوع مبارزه فلسطینیان را همین حملات با سنگ عنوان کرده است، اما در این انتفاضه عملیات فردی که عمدتا با سلاح سرد و یا زیرگیری با ماشین انجام شده است ماهیت متفاوتی با دو انتفاضه قبل دارد.

تفاوت دیگر این انتفاضه با انتفاضه های گذشته محل آن است. این انتفاضه در کرانه باختری به شدت در جریان است.

با این جود انتفاضه قدس همانند انتفاضه های دیگر پایه های امنیتی رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخته و موجب تشدید مهاجرت معکوس، ترس و نگرانی در میان صهیونیست ها، اختلاف بین مقامات اسرائیلی و ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد، گردشگری و معیشت صهیونیست ها شده است.

در همین رابطه هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی 1000 کودک و نوجوان فلسطینی را از آغاز سال 2016 بازداشت کرده اند.

یک اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد نیز براثر اهمال پزشکی صهیونیست ها دچار سکته مغزی شد و به شهادت رسید.