آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۹۲
جهان
۸

رویداد

حمله زمینی ارتش سوریه به حلب از 4 محور

ارتش سوریه سه شنبه حمله زمینی به حلب را از چهار محور آغاز کرد؛ درعین حال جنگنده های سوری نیز حملاتی را به مقرهای تروریست ها در حلب داشتند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، به گفته این منابع، حمله زمینی ارتش سوریه به حلب، بزرگ ترین حمله ارتش از هفته گذشته است.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهوری ونزوئلا

«جان کری»، برای نخستین بار در مقام وزیر خارجه آمریکا، با «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا، به صورت رسمی دیدار کرده است. مادورو از رهبران عمده منتقد سیاست های واشنگتن در قاره آمریکاست. دیدار این دو مقام سیاسی در کلمبیا انجام شده است. آنان در جریان امضای پیمان صلح میان رئیس جمهوری کلمبیا و رهبر شورشیان «فارک»، با یک دیگر ملاقات کرده اند.

انفجار بمب دست ساز در شهر درسدن آلمان

ساعاتی پس از انفجار دو بمب «دست ساز» در شهر درسدن، در شرق آلمان که هدف یکی از آنها، یک مسجد بود، پلیس این شهر از احتمال وجود انگیزه «بیگانه ستیزی» در این انفجارها خبر داد. به گزارش خرویترز، دوشنبه شب، دو بمب دست ساز، یکی در یک مسجد و دیگری در مرکز گردهمایی های بین المللی این شهر، منفجر شد. به گفته پلیس، این انفجارها هیچ مجروح و زخمی بر جای نگذاشته است.

دوره ریاست جمهوری در آذربایجان 7 ساله شد

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات در جمهوری آذربایجان گفت: 90 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی اخیر، از افزایش دوره ریاست جمهوری از پنج سال به هفت سال در این کشور، حمایت کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مظاهر پناهف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان، درباره نتایج همه پرسی اخیر در این کشور، گفت: در مجموع، 91،2 درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی از افزایش دوره ریاست جمهوری از پنج سال به هفت سال حمایت کرده اند.