آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۱
جهان
۶

با آغاز عملیات زمینی صورت می گیرد

پایان انتظار حلب برای رهایی

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه گویی به لحظات سرنوشت ساز نزدیک می شود. بعد از ماه ها کشمکش و محاصره این شهر و به دنبال آتش بسی که شکسته شده و بی نتیجه ماند، روز گذشته ارتش سوریه اعلام کرد حمله زمینی گسترده ای را به منظور آزاد سازی این شهر و یکسره کردن کار آن شروع کرده است. این حمله از چهار محور آغاز شده و ممکن است تا چند روز آینده طول بکشد.

به گزارش جام جم و به نقل از رویترز، نیروهای ارتش سوریه دیروز در چهار محور موفق شدند ضرباتی را به محل تجمع گروه های تروریستی وارد آورند. هفته گذشته به دنبال شکست تلاش های مربوط به برقراری آتش بس در سوریه، ارتش این کشور حملات خود را از سرگرفته و برای آزادسازی کامل این شهر برنامه ریزی کرد. یک عنصر مخالفان به خبرگزاری رویترز گفت که یک نیروی نظامی بزرگ با توپ و تانک به سمت شرق حلب در حال پیشروی هستند. این منطقه به طور مشخص در تصرف و کنترل نیروهای مخالف دولت بشار اسد است. به نوشته روزنامه النشره چاپ لبنان، ارتش سوریه در محور بخش قدیمی شهر حلب به سمت محله «الفرافره» پیشروی کرده و کنترل برخی ساختمان ها را در این محله در دست گرفته است. شهر حلب در دوره اخیر صحنه درگیری های شدید میان ارتش سوریه و گروه های مسلح بود و با بحران انسانی بی سابقه ای روبه روست. ارتش سوریه اخیرا عملیاتی را در شرق حلب علیه افراد مسلح آغاز کرد.

ارتش سوریه همچنین به سمت شهرک قدسیا در حومه دمشق با هدف پاکسازی این منطقه از افراد مسلح پیشروی کرد. در خبری دیگر النشره گزارش داد، جنگنده های ائتلاف ضدداعش پل المیادین را در دیر الزور بمباران کردند. این پل دو ساحل رود فرات «الجزیره والشامیه» را به حومه دیر الزور مرتبط می کند.