آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۱
جهان
۶

سیدحسن نصرالله: میدان نبرد فصل الخطاب بحران در سوریه است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام این که آمریکا، سعودی ها، قطر، ترکیه و فرانسه همچنان از تکفیری ها حمایت می کنند، گفت که بحران سوریه در میدان نبرد حل می شود.

وی افزود: منطقه امروز در مسیر سرنوشت سازی قرار دارد، عربستان وارد اوج درگیری ها شده، آمریکا و انگلیس هم تلاش می کنند درگیری ها را مذهبی کنند، اما این درگیری ها سیاسی بوده و سیاسی باقی می ماند. نصرالله این سخنان را در دیدار سالانه اش با برگزارکنندگان و مرثیه سرایان مراسم ایام محرم الحرام و عاشورای حسینی(ع) بیان کرد. دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم تاکید کرد: چشم اندازی برای حل سیاسی پرونده سوریه وجود ندارد و سخن فصل الخطاب در میدان نبرد گفته می شود. وی خاطرنشان کرد: وضعیت سوریه بویژه بعد از ایجاد تنش میان آمریکا و روسیه و ادامه بحران اعتماد بین آنها روز به روز پیچیده تر می شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اگر مداخله مستقیم ایران و فتوای دعوت جهاد آیت الله سیستانی نبود، پرونده سوریه در عراق هم تکرار شده بود. وی در عین حال گفت: درعراق امیدهای زیادی برای نابودی داعش از طریق نظامی ایجاد شده اما خطرعملیات های تروریستی همچنان پابرجاست.

نصرالله درباره تحولات داخلی لبنان نیز گفت: باید جلوی سقوط دولت لبنان گرفته شود، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ضروری است و گزینه دیگری پیش روی لبنانی ها وجود ندارد. دبیرکل حزب الله افزود: هنگامی که حزب جریان المستقبل (به ریاست سعد حریری) با انتخاب ژنرال میشل عون به عنوان رئیس جمهور موافقت کند،آن زمان ما هم با همپیمان خود تفاهم می کنیم. دبیرکل حزب الله با استقبال از تصمیم نشست جهانی علمای مسلمان که 25 ماه اوت گذشته در گروزنی برگزار شد و وهابیت را مسئول تشویش چهره اسلام دانست، گفت: اکنون شاهد بیداری و هوشیاری درخصوص تحولات هستیم.