آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۱
ورزش
۱۸

شکایت فیفا از سرمربی پرتغالی تیم ملی

مصاحبه کی روش علیه ویلیامز دردسر ساز شد

انتقاد کی روش به انتخاب داور استرالیایی برای بازی ایران و ازبکستان، حالاکم کم دارد برای او دردسرساز می شود. سرمربی پرتغالی تیم ملی همان روزی که خبر انتخاب بنجامین ویلیامز استرالیایی برای قضاوت دیدار ایران و ازبکستان رسانه ای شد، نسبت به این خبر بشدت واکنش نشان داد.

کی روش در مصاحبه خود عنوان کرد: بعد از 34 سال که در فوتبال هستم، هنوز اتفاقاتی در فوتبال می افتد که مرا بشدت و عمیقا شگفت زده می کند.

بنجامین ویلیامز که داور بازی ما مقابل عراق در جام ملت های آسیا بود و آن اتفاقات رخ داد، با انتخاب همان سازمان برای داوری بازی ما مقابل ازبکستان انتخاب شده است. البته این داور سال گذشته برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا در تهران انتخاب شده بود که حاضر نشد به ایران بیاید اما حالادر ازبکستان باید بازی ما را قضاوت کند!

او همچنین گفته بود: داوری که نپذیرفته به ایران بیاید و این قضاوت را رد کرده بود، الان برای قضاوت بازی ما در ازبکستان پذیرفته که به آنجا بیاید. از نظر من اگر این داور باشهامت، باشخصیت و با کاراکتر بالاست باید در تمام دنیا حتی کره ماه هم بتواند قضاوت کند وگرنه AFCباید پاسخگوی سوالات ما باشد. البته ما یک نایب رئیس در AFC داریم که کفاشیان است اما واقعا نمی دانم او چه کار می کند. احتمالاکفاشیان بتواند پاسخ هایی برای ما داشته باشد و کمک هایی به شرایط تیم ملی کند.

همین اظهارات واکنش کمیته داوران فدراسیون جهانی را در پی داشت تا جایی که دیروز خبر آمد این نهاد بین المللی از سرمربی تیم ملی ایران شکایت کرده است. در پی انتشار خبر شکایت فدراسیون جهانی فوتبال از کارلوس کی روش، بخش رسانه ای تیم ملی نوشت: در نامه ارسالی از سوی فیفا به سایتی انگلیسی زبان و غیررسمی استناد شده که این سایت صحبت های سرمربی تیم ملی را به طور کامل به اشتباه روی خروجی خود قرار داده است، آن هم در شرایطی که رسانه ها و خبرگزاری های رسمی داخل کشور در 17 شهریور ابراز تعجب و صحبت های دلسوزانه کارلوس کی روش را از انتخاب بنجامین ویلیامز برای قضاوت در دیدار ایران برابر ازبکستان منعکس کردند.