آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۳
ورزشی
۹

اخطار دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش، انتخابات فدراسیون تیراندازی باطل می شود؟!

دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون تیراندازی اخطار داد.

26 آبان ماه سال 1393 انتخابات فدراسیون تیراندازی در حالی برگزار شد که سیدمهدی هاشمی به عنوان نماینده مجلس در این انتخابات شرکت کرد. در آن زمان گفته شد او دوشغله است اما درنهایت هاشمی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. چندی پیش دیوان عدالت اداری، وزارت ورزش و جوانان را ملزم کرد که ضمن ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی انتخابات آن را دوباره برگزار کند. در ادامه این موضوع دیوان عدالت اداری چند روز پیش اخطاری به معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان در راستای اجرا شدن قانون ارسال کرده است تا مراحل اجرایی آن طی شود.

معاونت قهرمانی وزارت ورزش باید رای را اجرا کند

امیرضا خادم معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش از ابلاغ اخطار اجرایی و هم چنین رای دیوان عدالت اداری به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و فدراسیون تیراندازی، جهت اجرا و اطلاع خبر داد و گفت: دیوان عدالت اداری اخطار اجرایی در خصوص اجرای رای صادره در موضوع انتخابات فدراسیون تیراندازی را به معاونت وزارتخانه حقوقی وزارتخانه ابلاغ کرده که در این راستا ما نیز کلیه روندهای قانونی برای اجرایی شدن این رای را انجام داده ایم. وی افزود: رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری و اخطار اجرایی این دیوان به معاونت قهرمانی وزارت ورزش (نصرالله سجادی) به عنوان رکن اجرای رای وزارت ورزش و رئیس فدراسیون تیراندازی (هاشمی) ابلاغ شده است. خادم در پاسخ به اینکه چقدر امکان دارد با تاخیر در اجرای رای مذکور، حکم انفصال از خدمت برای وزیر ورزش صادر شود، گفت: به هر حال روند قانونی برای اجرای رای از طرف ما طی شده و دوستان در معاونت قهرمانی باید برای اجرای حکم اقدام کنند تا تبعات احتمالی عدم اجرای رای دیوان متوجه وزیر و وزارت ورزش نشود.

مطابق با قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، چنانچه مقام دولتی از اجرای حکم دیوان سرپیچی کند بالاترین مقام آن نهاد به انفصال از خدمات دولتی محکوم می شود.