آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۲۴
جهان
۲۰

دو خبر خبر

به گزارش نیوزویک شرکت بازرگانی ترامپ در سال 1998 و با وجود تحریم های تجاری علیه کوبا، این تحریم ها را دور زده و به طور محرمانه با این کشور معامله انجام داده است. خبر دیگر اینکه ثروت شخصی ترامپ در یک سال گذشته 800 میلیون دلار کاهش یافته و به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.

هزاران کارگر اندونزیایی در جاکارتا به طرح عفو مالیاتی دولت برای ثروتمندان اعتراض کردند. این طرح در راستای بازگرداندن یکهزار تریلیون روپیه (77 میلیارد دلار) سرمایه شهروندان متمول این کشور از خارج برنامه ریزی شده است.

دولت مجارستان فردا همه پرسی ای را برگزار می کند که هدف از آن، جلب حمایت سیاسی شهروندان این کشور در قبال طرح های آتی اتحادیه اروپا در زمینه اسکان مهاجران در کشورهای عضو است.

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین، درباره کشتاری که علیه مجرمان مواد مخدری به راه انداخته، گفت: هیتلر سه میلیون یهودی را قتل عام کرد؛ اکنون سه میلیون معتاد در فیلیپین هستند و من خوشحال می شوم که مانند او مجرمان مواد مخدری را قتل عام کنم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور را سودمند ارزیابی کرد و خواهان تمدید آن برای سه ماه دیگر شد.

عفو بین الملل، دولت سودان را به استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ دارفور متهم کرد. در گزارش این نهاد تاکید شده در میان جان باختگان حملات ژانویه گذشته در منطقه دارفور بیش از 200 کودک هم وجود داشتند.

افراد مسلح ناشناس سرهنگ علی مقبل عوض سعید مسئول امنیت سیاسی یمن در شهر عدن واقع در جنوب این کشو را ترور کردند.