آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

300 مغازه در خرم آباد آتش گرفت

در اثر آتش سوزی دریک پاساژ در خرم آباد 300 مغازه طعمه حریق شد.

خرم آباد - خبرنگارکیهان: این آتش سوزی ساعت 20:55 پنجشنبه در پاساژ قائم شهرستان خرم آباد به وقوع پیوست و130 مامور از 8 ایستگاه آتش نشانی برای خاموش کردن آتش به محل حادثه اعزام و با تلاش و کوشش موفق شدند حریق را در ساعت 4 بامداد روز جمعه مهار کنند. در پاساژ قائم خرم آباد کالاهایی همچون پارچه، کیف وکفش، لوازم صوتی و تصویری و دیگر کالاهای مورد نیاز شهروندان عرضه می شد که با این آتش سوزی خسارت های سنگینی به مغازه داران وارد شده است.

در جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان اعلام شد در این آتش سوزی حدود 300 مغازه طعمه حریق شدند.در این جلسه که پیش از ظهر جمعه در استانداری لرستان به ریاست استاندار برگزار شد، استاندار از تلاش ماموران آتش نشانی برای خاموش کردن حریق پاساژ قائم قدردانی کرد و گفت: ستاد پیگیری علت حادثه و تعیین خسارت های وارده بلافاصله تشکیل و مشغول فعالیت شده و شرکت های آب، برق، گاز و سایر دستگاه های مربوطه ملزم به حل مشکلات آسیب دیدگان و کمک به آنان هستند.هوشنگ بازوند با اشاره به سخت گیری های شرکت بیمه در بیمه کردن مغازه های محل حادثه گفت: چنانچه شرکت بیمه قصور ورزیده باشد مسئولیت حادثه به عهده اش خوا هد بود.

بازوند با اعلام خبر مجروح شدن چهار آتش نشان در جریان عملیات اطفای حریق، گفت: تمام دستگاه های متولی امور ایمنی و ساخت و ساز در شهرها موظف به رعایت نکات ایمنی ساختمان ها و مغازه هستند. گفتنی است، کارشناسان ذی ربط در حال بررسی علت وقوع این آتش سوزی و میزان خسارت های وارده به مغازه داران هستند.