آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۲
جامعه
۱۷

19 مهر؛ آخرین فرصت برای اعتراض داوطلبان کنکور

کارنامه علمی و نهایی کنکور سراسری 95 از ساعت 20 شب گذشته در سایت سازمان سنجش دردسترس داوطلبان قرار گرفته است.

به گزارش جام جم، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر می گوید: در این کارنامه اطلاعاتی مانند رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته های انتخابی در بین سایر متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مرتبط، همین طور نمره کل داوطلب در همان کد رشته و رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کد رشته های انتخابی به داوطلبان ارائه شده است.

حسین توکلی اضافه می کند: برای تمامی پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه صادر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش می گوید: با توجه به این که سازمان سنجش هرگونه تغییرات منعکس شده از جمله اصلاح سوابق تحصیلی یا اعمال سهمیه از سوی ارگان ها را در نتیجه نهایی داوطلبان ذی نفع اعمال کرده، داوطلبان می توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی، کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را هم مشاهده کنند.

توکلی در ادامه با اشاره به این که داوطلبان تنها تا 19 مهرماه برای ثبت اعتراضات خود فرصت دارند، می گوید: داوطلبان بعد از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون درصورتی که درخصوص مندرجات کارنامه یا انتخاب رشته خود سوال یا تقاضایی داشته باشند، باید منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور می افزاید: داوطلبان باید توجه داشته باشند که تمامی درخواست های مربوط به اشتباه در انتخاب رشته صرفا برای پذیرش در نیمسال دوم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بررسی خواهد شد. توکلی می گوید: داوطلبان می توانند سوالات خود را با شماره تلفن 42163021 نیز در میان بگذارند. کارنامه نهایی کنکور سراسری در حالی منتشر می شود که به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، در آزمون سراسری سال 95 با وجود ثبت نام تعداد 860 هزار و 437 نفر داوطلب، تنها 772 هزار و 982 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که در نهایت تعداد 497 هزار و 326 داوطلب، کدرشته های با آزمون و 49 هزار و 510 داوطلب کدرشته های بدون آزمون را انتخاب کردند و 398 هزار و 832 نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته شدند.