آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۵۳
ورزش
۱۰
یادداشت

درس های یک قهرمانی

خوان سیچلو ( مربی تیم ملی والیبال)

تیم والیبال ب ایران در AVC کاپ عملکرد خوبی داشت، زیرا هم به فینال رسید و هم قهرمان شد. البته عملکرد خوب تیم ایران فقط راهیابی به دیدار نهایی نیست، بازیکنانش نیز خیلی خوب کار کردند.

بخصوص وقتی تحت فشار قرار گرفتند، بازی های خوبی از آنها دیدیم. خیلی از بازیکنان در تست و ارزیابی بودند که می توانند در شرایط پر استرس و فشار، عملکرد خود را انجام دهند که بسیاری از آنان از این آزمون ها، موفق خارج شدند. بازیکنان تیم ملی ب نشان دادند که به این سطح از حرفه ای بودن رسیده اند که عملکرد خودشان را در مسابقات پرفشار حفظ کنند.

عملکرد علیرضا بهبودی، کاپیتان تیم ب ایران می تواند مثال و الگوی خوبی برای جوانان باشد. این بازیکن الگوی خوبی از نظر نوع نگرش برای بازیکنان ایران است، چون وقتی لوزانو این بازیکن را از تیم الف کنار گذاشت و به المپیک نبرد، از لوزانو خواست که اگر می شود با تیم ب به جام کنفدراسیون والیبال آسیا برود و در این رقابت ها در بالاترین سطح ممکن از تیم ملی خداحافظی کند. این بازیکن از هشت صبح تا آخر شب تمرین کرد و در مسابقات نیز پرتلاش ظاهر شد و مدیریت خوبی نیز در داخل زمین بر بازیکنان تیم ایران داشت.

از سوی دیگر، خیلی از بازیکنان وقتی به تیم ملی دعوت می شوند، فقط حضور در تیم الف را قبول می کنند، اما بهبودی نشان داد وقتی صحبت از پرچم ایران می شود، تیم الف و ب برایش فرقی ندارد و باید برای دفاع از ایران تلاش کرد.