آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۹
شهرستان ها
۷

فرماندار ویژه تنکابن: وضعیت سواحل دریای خزر نگران کننده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن از وضعیت موجود سواحل دریای خزر ابراز نگرانی کرد و گفت: در زمینه حفاظت منابع طبیعی به ویژه دریا در کشور ما حساسیت های لازم وجود ندارد.

سیدامیر حسینی جو در نخستین نشست آزادسازی حریم 60 متر ساحل در شورای اسلامی نشتارود افزود: اگر وضعیت موجود در سواحل دریا ادامه پیدا کند، در آینده ای نه چندان دور، فرزندانمان برای دیدن ساحل بایستی مسیری طولانی را طی کنند و آنچه که خواهند دید برج و بارو و حصار است.

و با بیان اینکه برخی نقاط ساحلی مازندران به طور اختصاصی مورد استفاده افرادی خاص قرار می گیرد، اضافه کرد: این کار خلاف قانون و موازین شرعی و عرفی ما بوده و سواحل دریا بایستی آزادسازی شده و در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

حسینی جو با اشاره به اقدام هایی که در گذشته درباره این موضوع انجام شده بود، تاکید کرد: با آغاز مجدد آزادسازی سواحل دریا، این اقدام این طور نباشد که چون گذشته به محض برخورد با مانعی از ادامه کار منصرف شویم زیرا این گونه رفتارها سبب دلسردی مردم از مسئولان می شود.

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به تاکید دولت در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی، اظهار داشت: در آزادسازی سواحل برخی تضادها و دوگانگی ها بین نهادهای اجرایی سبب بروز چالش می شود.

حسینی جو در جریان آزادسازی سواحل ایجاد یک جاده ساحلی و همچنین ساخت یک طرح سالم سازی دریا متناسب با وجهه گردشگری منطقه در دستور کار باید قرار بگیرد تا بتوان خدمات بهتری را به گردشگران و شهروندان ارائه کرد.

این مسئول افزود: پیش بینی می کنیم در سال آینده تجاوز به دریا بیشتر از جنگل نمود پیدا می کند و به همین دلیل آزادسازی سواحل و حریم 60 متر آن اقدامی مهم بوده و به طور جدی باید انجام شود.