آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در پی ماجرای فساد 8 هزار میلیاردی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شد

شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان پس از برکناری بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، شهاب الدین غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، پس از احضار توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای پولی بانکی (ناحیه 36) پس از تفهیم اتهام در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

پیش از این نیز دو نفر از اعضای خانواده وی و قائم مقام سابق بانک سرمایه که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان است، بازداشت شده بودند.

خبر بازداشت غندالی در شرایطی منتشر شد که تا روز چهارشنبه که وی در آخرین روز وزارت فانی برکنار شد رسما از سوی دولت مدیرعامل صندوق فرهنگیان بود و حمایت دولت را نیز پشت سر خود می دید.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه نیزخبر دستگیری غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را تایید کرد.

گفتنی است، طی ماه های اخیر اخبار متعددی از وقوع فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به عنوان یکی از زیر مجموعه های این صندوق منتشر شد و حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، از تخلف 8 هزار میلیاردی در این صندوق پرده برداشت اما شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق فرهنگیان بلافاصله تخلف 8 هزار میلیارد تومانی را تکذیب و فسادهای مالی را مربوط به دولت قبل اعلام می کرد، اما با ورود دادستانی به ماجرا مشخص شد که در دوره فعلی نیز تخلفات مالی در صندوق شکل گرفته است و براین اساس 5 نفر به دستور دادستانی بازداشت شدند.

حال با توجه به بازداشت های اخیر به نظر می آید ابعاد جدیدی از روند فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت جدید وجود دارد که لازم است مراجع قضایی با سرعت و شفافیت به این موضوع بپردازند.