آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۹
صفحه آخر
۱۲

تعرض صدها صهیونیست به مسجدالاقصی /شیخ صبری از جهان اسلام کمک خواست

درپی یورش دست کم 300 شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی خطیب این مکان مقدس هشدار داد و از کشورهای اسلامی خواست در حمایت از قدس شریف و مقدسات اسلامی به پا خیزند.

به گزارش قدس به نقل از شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم، روز پنجشنبه صدها شهرک نشین صهیونیست با حمایت شدید نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی یورش بردند و به ساحت مقدس این مکان تعرض کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که پس از صدور قطعنامه یونسکو مبنی بر بی ارتباط بودن یهودیان با مسجدالاقصی و متعلق بودن این مکان مقدس به مسلمانان، شهرک نشینان بیش از گذشته به این مسجد شریف مسلمانان جهان یورش می برند.

در همین رابطه شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی درباره افزایش حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی درپی قطعنامه یونسکو هشدار داد و خواستار بسیج کشورهای اسلامی در حمایت از قدس شریف و مسجدالاقصی شد.

وی با تمجید از تصمیم اخیر یونسکو در رد ارتباط یهودیان با مسجدالاقصی تاکید کرد من درباره فشارهای بین المللی بر این نهاد بین المللی در راستای عقب نشینی از تصمیم اخیر درباره مسجدالاقصی نگران هستم در این باره هشدار می دهم.

شهادت نوجوان 15 ساله فلسطینی

نظامیان صهیونیستی روز پنجشنبه یک نوجوان 15 ساله فلسطینی به نام «خالد احمدبحر» را در الخلیل به شهادت رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی جرم این نوجوان فلسطینی را سنگ پرانی به سمت خودروهای زرهی اعلام کرد، سنگ هایی که هیچ اثری بر روی خودروها نداشته است. با شهادت این نوجوان فلسطینی شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطینی ها موسوم به قدس به 257 نفر رسید.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست به طرف شهروندان فلسطینی و زمین های کشاورزی آنان در شرق خان یونس تیراندازی کردند. صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی از سوی سازمان علمی، فرهنگی یونسکو مبنی بر متعلق بودن مسجدالاقصی به مسلمانان باعث حملات بی سابقه ای از سوی صهیونیست ها به فلسطینی ها شده است.