آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۹
صفحه آخر
۱۲

رژیم سعودی آتش بس 72 ساعته با یمن را نقض کرد

عربستان با حمله به شهرهای مختلف یمن، آتش بس 72 ساعته سازمان ملل را نقض کرد.

پس از موافقت انصارالله با طرح نماینده سازمان ملل، آتش بس 72 ساعته در یمن از بامداد پنجشنبه شروع شد. اما همانند آتش بس های قبلی عربستان با حمله به شهرهای مختلف یمن این آتش بس را نیز همانند آتش بس های قبل نقض کرد. عربستان از روز پنجشنبه ضمن نقض مکرر این آتش بس به خانه شهروندان یمنی حمله کرد. به گزارش فارس، مزدوران عربستانی روز پنجشنبه شماری از مناطق مسکونی شهر تعز را موشک باران کردند. خبرنگار المسیره در این شهر گزارش داد که شبه نظامیان وابسته به عربستان به محله های الجحملیه و جوله حمله موشکی کردند.

در همین ارتباط، «علی الهمذانی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن در گفت وگو با فارس با تاکید بر پایبندی نیروهای یمنی به آتش بس توافقی اظهار داشت:» دشمن سعودی با نقض آتش بس پایگاه های نظامی نیروهای یمنی در نجران را هدف گرفته و 2 نیروی ارتش یمن را به شهادت رساندند.” وی افزود: «نیروهای ویژه یمنی با پاسخ به دشمن سعودی در نجران 2 دستگاه تانک آنها را هدف گرفته و 7 مزدور نیروهای ائتلاف سعودی را به هلاکت رساندند.” ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان نیز اعلام کرد که آتش بس جاری در یمن شکست خورده است. این ائتلاف با متهم کردن انصار الله به نقض آتش بس، مدعی شد که به هر نقض آتش بسی از سوی نیروهای انصارالله پاسخ خواهد داد. این در حالی است که آل سعود همواره به عنوان ناقض آتش بس ها معرفی شده است.

معرفی عامل جنایت صنعا

از سوی دیگر، یک گروه از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند، حملات مرگبار در صنعا که اوایل ماه جاری میلادی در یک مراسم ختم در این کشور جنگ زده به وقوع پیوست، توسط جنگنده های ائتلاف سعودی انجام شده بود. بنابرگزارش خبرگزاری فرانسه که یک نسخه از این گزارش در اختیارش قرار گرفته است، این گروه از کارشناسان سازمان ملل اینطور نتیجه گیری کرده اند که این حملات هوایی توسط جنگنده های ائتلاف سعودی و در تناقض با قوانین بین المللی صورت گرفته است. در این جنایت 900 نفر تکه تکه شدند.