آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۶۵۳
احزاب
۶

خبر کوتاه

احتمال افزایش تعداد اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان

دبیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان از احتمال افزایش تعداد اعضای این شورا بر اساس آیین نامه خبر داد. ژاله فرامرزیان، دبیر شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان درباره جلسه این هفته شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: در جلسه ای که این هفته برگزار شد کلیات آیین نامه به تصویب رسید و اعضا نظرات شان را درباره آیین نامه اعلام کردند و در جلسه آینده جزییات آن تصویب می شود.

فرامرزیان درباره احتمال افزایش اعضای شورای سیاستگذاری و حضور نماینده زنان و جوانان در این شورا گفت: این مساله در آیین نامه شورا پیش بینی شده و در صورت ضرورت امکان دارد تعداد اعضا با فرمولی افزایش یابد اما چون هنوز آیین نامه تصویب نشده نمی توان به طور دقیق اعلام کرد. جلسات شورا هر دو هفته یک بار است و جلسه بعدی نیز دو هفته آینده برگزار می شود. تسنیم

اصلاحات در کمیسیون ماده 10 احزاب

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با انتقاد از حواشی نشست اخیر این کمیسیون، بر لزوم اخذ استعلام از سه مرجع قانونی مصرحه در آیین نامه تاکید کرد و گفت: بنابر قانون قرار نیست برای فعالیت حزبی از مراجعی به جز مراجع سه گانه مصرحه در آیین نامه استعلام شود.

قاسم میرزایی نیکو با اشاره به حواشی ایجاد شده در نشست اخیر کمیسیون ماده 10 احزاب، اعلام کرد: همواره تصمیم گیری در کمیسیون ماده 10 احزاب بر اساس رای اکثریت انجام می شد اما در جلسه اخیر برخی از دوستان تاکید داشتند رای باید اقناعی باشد که چنین ادعایی جای تعجب دارد و به همین دلیل اعتراض کردیم.

او با اشاره به دیگر مباحث حاشیه ساز نشست اخیر کمیسیون ماده 10 احزاب خاطرنشان کرد: نکته تعجب برانگیز دیگری که ازسوی برخی از دوستان مطرح شد، این بود که می گفتند برای استعلام سوابق متقاضیان دریافت مجوز فعالیت احزاب، به جز سه مرجعی که در قانون به این منظور تعریف شده، باید از دیگر مراجع نیز استعلام شود. نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر قانون تمامی استعلام ها باید سه مرجع ناجا، دادستانی و وزارت اطلاعات اخذ شود که این استعلام باید به صورت کتبی و بلافاصله پس از دریافت تقاضای استعلام انجام شود.. ایلنا