آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۹
اقتصادی
۴

واکنش نماینده مجلس به اظهارات جنجالی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره منتقدان IPC واکنش نشان داد.

هدایت الله خادمی، در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به اظهارات اخیر علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که گفته بود سخنان منتقدان بجا نیست و آنان IPC را نفهمیده اند، گفت: آقای کاردر تاکنون کجا بوده اند که بیش از یکسال از موضوع IPC می گذرد و کلی جنجال بخاطر این موضوع در رسانه ها مطرح شد، آن موقع کجا بودند؟

وی در ادامه بیان داشت: اگر سخنان منتقدان غلط بود چرا 150 اصلاح توسط دولت به الگوی جدید قراردادهای نفتی انجام شد، این حرف ها، حرف های خیلی بدی است که از جانب آقای کاردر مطرح گردیده زیرا رهبری نیز به الگوی جدید قراردادهای نفتی ایراد وارد کردند و در نامه ای به دولتی ها دستور اصلاح IPC را دادند که این نامه در 15 بند بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر سخنان منتقدان IPC درست نبودو به قول آقای کاردر که می گوید منتقدان مدل جدید را نفهمیده اند چرا بیش از 150 اصلاح بر مدل جدید قراردادهای نفتی زدند؟ آقای کاردر بداند که اگر فشار و نظرات منتقدان نبود که این الگوی جدید قراردادهای نفتی آینده اقتصادی کشور را تباه می کرد و تا 32 سال نفت کشور را در اختیار خارجی ها قرار می داد.

خادمی با اشاره به موضوع عدم استقبال مدیران نفتی کشور از مناظره با منتقدان IPC، عنوان کرد: چرا آقای کاردر و مدیران معتبر نفتی کشور حاضر نیستند که با منتقدان مدل جدید قراردادهای نفتی مناظره و گفت وگو کنند تا به زوایای تاریک IPC پرتوافکنی کنند و در راستای شفاف سازی اقدام به عمل آورند.