آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات مسلمانان ایتالیا در اعتراض به تعطیلی مساجد

صدها نفر از مسلمانان ایتالیایی در اعتراض به اعمال محدودیت در ادای فرایض دینی در این کشور و تعطیلی مساجد، در شهر رم تظاهرات کردند.

مسلمانان ایتالیایی در اعتراض به تعطیلی مساجد آن هم بدون مجوز در رم و در مقابل مکان باستانی «کولوسئوم» نماز جمعه خود را به جای آوردند و از دولت خواستند تا این مسئله را پیگیری کند. مسلمانان از مقام های شهر رم خواستند تا از حقوق مذهبی شان دفاع کرده و حمایت قانونی را برای اماکن مذهبی آنها فراهم کند چون در این کشور تعداد کمی مسجد به صورت رسمی ثبت شده است. «فرانچسکو تری»، سخنگوی انجمن مسلمانان لاتزیو در این باره اعلام کرد: «این انجمن از دولت می خواهد تا مقررات حقوقی و قانونی را برای 1 میلیون و 600 میلیون مسلمان ایتالیایی در نظر بگیرد و به آنها اجازه دهد تا در مساجد رسمی ثبت شده عبادت کنند.» شرکت کنندگان در این اعتراض یکی کردن مسلمانان با افراط گراها را محکوم و اتهامات مبنی براینکه ائمه مساجد تحریک به خشونت می کنند را رد کردند.

تظاهرکنندگان همچنین اعلام کردند، «هیچ اراده سیاسی برای اینکه وجود ما را در این کشور به عنوان مسلمان به رسمیت بشناسد وجود ندارد. ما مجبوریم برای استفاده از مکانی که از آنجا برای عبادت استفاده می کنیم اجازه بگیریم.»