آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
صفحه آخر
۱۲

ترامپ: 20 تریلیون دلار بدهی داریم سیاستمداران آمریکا یک مشت احمق اند

ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان این که آمریکا 20 تریلیون دلار بدهی بالاآورده است نتیجه گرفت سیاستمداران کشور مشتی احمق هستند.

سرویس خارجی- هر چه زمان به 18 آبان نزدیک می شود تنش ها در انتخابات آمریکا بیشتر شده و انتقادات تند و تیز ترامپ و کلینتون نیز علیه هم افزایش می یابد. از یک سو، دفتر حزب جمهوری خواه در ایالت سرنوشت ساز «کارولینای شمالی» مورد حمله قرار می گیرد و در نقطه مقابل دفتر انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در نیویورک به دلیل دریافت نامه ای مملو از پودری سفید رنگ تخلیه می شود. ایجاد تردیدهای «جدی» در مورد سلامت انتخابات آمریکا نیز مسئله دیگری است که انتخابات آمریکا با آن مواجه شده است. ترامپ صراحتا اعلام کرده در صورت شکست در انتخابات نتایج را نخواهد پذیرفت.

اما در جدیدترین موضع گیری نسبت به وضعیت اسف بار اقتصادی و سیاسی آمریکا که به گفته ترامپ «میراث اوباما و هیلاری کلینتون است» وی گفته: «اوباما و کلینتون میزان بدهی ملی را در مدت هشت سال دو برابر کرده اند. آنها به جای بازسازی آمریکا پول ها را از بین برده اند و زیر ساخت های کشور همانند یک کشور جهان سوم شده است. ما 6 تریلیون دلار در خاورمیانه (غرب آسیا) هزینه کرده ایم. ما با این پول می توانستیم کشور خود را دو بار بازسازی کنیم. ما این پول را در کشورهای دیگر هزینه کرده ایم و در عوض اجازه داده ایم شهرهای کشورمان فرسوده شوند.»وی درادامه نتیجه گرفت: «سیاستمداران ما یک مشت احمق هستند» و گفت: «آنها افرادی احمق هستند. ما از مرزهای کشورهای دیگر حفاظت می کنیم اما مرزهای کشورمان از امنیت برخوردار نیست. ما باید زیرساخت های فرسوده خود از جمله پل ها و تونل ها را بازسازی کنیم. ما 20 تریلیون دلار بدهی داریم و جاده ها و زیرساخت های ما فرسوده و نابود شده اند.»

در مقابل کلینتون نامزد دموکرات ها در تازه ترین اظهارات خود رقیب جمهوریخواهش را «تهدیدی جدی» علیه دموکراسی این کشور ارزیابی کرده است.