آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
صفحه آخر
۱۲

آل سعود با اسرائیل قرارداد تسلیحاتی بست

شاهزاده افشاگر سعودی از قرارداد تسلیحاتی عربستان با رژیم صهیونیستی برای خرید پهپاد پرده برداشت.

«مجتهد» شاهزاده افشاگر و مشهور سعودی، اطلاعاتی محرمانه ای را درباره امضای قرارداد خرید چندین فروند پهپاد بین عربستان و رژیم صهیونیستی با واسطه گری آفریقای جنوبی، در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرده است. به گزارش تسنیم، «مجتهد» با انتشار گزارشی از «منابع رسمی عربستان» درباره ساخت کارخانه تولید پهپاد در آفریقای جنوبی، این گزارش را «فریبکاری» خواند و نوشت: «در واقع هدف از انتشار این گزارش، پنهان کردن این واقعیت است که عربستان از طریق آفریقای جنوبی اقدام به خرید تعدادی پهپاد از اسرائیل به مبلغ 400 میلیون دلار کرده است.»

«مجتهد» در ادامه نوشته: «آفریقای جنوبی و اسرائیل با وجود اختلافات سیاسی، همچنان با قوت به همکاری نظامی به خصوص در زمینه تولید و ساخت پهپاد ادامه می دهند.» به گفته مجتهد آنچه در عمل رخ خواهد داد این است که عربستان، به اسم آفریقای جنوبی، از اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین می خرد. این هواپیماها به صورت قطعات از طریق آفریقای جنوبی وارد عربستان شده و در آنجا مونتاژ می شوند.

به گفته این شاهزاده سعودی «این بدان معناست که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور با این معامله مرتکب فریبکاری و خیانت به دلیل سود رساندن به اسرائیل از طریق خرید هواپیما از این رژیم شده است.»