آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
صفحه آخر
۱۲

سازمان حقوق بشری ویبریف: آل خلیفه با همکاری انگلیس فعالان سیاسی را می کشد

یک پایگاه خبری انگلیسی نوشته نیروهای امنیتی دولت انگلیس به پلیس بحرین آموزش هایی ارائه داده تا براساس آن بتواند خود را از پرونده کسانی که حین بازداشت ها و شکنجه کشته می شوند کنار بکشد و بی گناه جلوه دهد.

سازمان حقوق بشری «ریبریف» با ارائه گزارشی اعلام کرده که مشورت هایی که پلیس انگلیس به پلیس بحرین می دهد بخشی از یک توافق آموزشی با بحرین بوده که ارزش آن میلیون ها پوند است و این امکان را به پلیس بحرین می دهد که خود را از اتهام شکنجه، قتل و اعمال غیرانسانی مبرا کند.

به گزارش فارس به نقل از سایت «مورنینگ استار»، نیروهای امنیتی آل خلیفه روزانه شکنجه و اعدام می کنند و هر دو اینها براساس قوانین بین المللی ممنوع است. وضعیت اسفبار حقوق بشر در بحرین با پرونده «محمد رمضان» بار دیگر نگاه ها را به سمت خود جلب کرده است. وی کارمند سرویس امنیت فرودگاه است که در سال 2014 پس از دستگیری با شکنجه مجبور به اعتراف اجباری شد و در مورد او حکم اعدام صادر شده است.

سازمان حقوق بشری «ریبریف» در این گزارش همچنین آورده: مقامات عالی رتبه در پلیس بحرین از پلیس ایرلند شمالی درخواست کرده اند به آنها مشورت هایی درخصوص مبارزه با شکایت های انجام شده علیه پلیس ارائه دهند.

گفتنی است پیشتر نیز اعلام شده بود نیروهای پلیس انگلیس شیوه های سرکوب مخالفان را نیز به نیروهای امنیتی بحرین آموزش می دهند.

یک رهبر انقلابی بحرین نیز اخیرا اعلام کرده بود که آل خلیفه برای سرکوب بیشتر مخالفان از نیروهای سپر جزیره به خصوص عربستان درخواست کمک نظامی کرده است و بر همین اساس آل سعود برای نجات آل خلیفه مزدوران بیشتری روانه بحرین کرده است.