آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
صفحه اول
۱

ایروانی: مانور بر افزایش صادرات نفت، زیبنده کشور نیست

دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مانور بر صادرات دو میلیون بشکه نفت خام در روز، زیبنده اقتصاد کشور نیست و باید بشدت از خام فروشی پرهیز شود.

به گزارش نسیم، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: سیاست های اقتصادمقاومتی در امتداد سایر سیاست های کلی و ناظر به شکوفایی و پویایی اقتصاد ملی در یک افق بلند است. اقتصادمقاومتی، پویایی اقتصاد ملی را بر تولید صادرات محور گذاشته است.

وی اظهار کرد: در بندهای مختلف سیاست اقتصاد مقاومتی به مقوله تکمیل زنجیره ارزش، تولید، برنامه ریزی برای تولید ملی متناسب با ظرفیت های صادراتی، ایجاد بازارهای صادراتی و... تاکید شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این که صادرات محصولات گوناگون در کشور نیازمند نهادسازی است، خاطرنشان کرد: ایجاد شورا برای فرآورده های نفتی، سیمان، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، مواد معدنی، تولیدات صنعتی و... در کشور ضرورت دارد.

ایروانی بیان کرد: تولید صادرات محور از رویکردهای اصلی اقتصادمقاومتی و گره گشای رفع مشکلات اقتصاد کشور است. وی با اشاره به این که اقتصادمقاومتی ناظر به شکوفایی و پویایی اقتصاد ملی در یک افق بلند است، گفت: برجسته ترین مضمون در ادبیات اقتصاد مقاومتی تولیدگرایی همراه عدالت بنیانی است. این استاد دانشگاه با بیان این که تولید هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است، افزود: دانش بنیانی، بهره وری، اصلاح الگوی مصرف، برون گرایی، تولید صادرات محور، اصلاح نظام پولی و مالی و... از دیگر ویژگی های اقتصاد مقاومتی است.