آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
سلامت
۱۳

تاثیر قدم زدن بعد از غذا بر دیابت نوع 2

منبع: منبع: HealthDay

اگر مبتلابه دیابت نوع 2 هستید، تاثیر قدم زدن بعد از غذا را امتحان کنید.

تحقیقات نشان می دهد، قدم زدن کوتاه بعد از وعده های غذایی بویژه بعد از شام می تواند در افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلاهستند، بیشتر از تمرینات ورزشی در دیگر ساعات روز به کاهش قند خون آنها کمک کند.

براساس مطالعه ای که بتازگی انجام شده، سطح نوعی از قند خون که قند خون پس از غذا نامیده می شود، در افرادی که مدت کوتاهی بعد از غذاخوردن قدم می زنند، به طور متوسط 12 درصد نسبت به کسانی که در ساعات دیگر روز ورزش می کنند کاهش پیدا می کند. محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند می گویند، اگر مبتلابه دیابت نوع 2 هستید، توصیه معمول این است که 150 دقیقه در هفته فعالیت ورزشی داشته باشید.

این پژوهشگران می افزایند، فوایدی که ما دراین تحقیق برای فعالیت فیزیکی بعد از غذا شاهد بودیم، نشان می دهد راهبردهای کنونی باید اصلاح شود و در آنها بر فعالیت فیزیکی بعد از غذا بویژه وعده های غذایی که به طور عمده، متشکل از کربوهیدرات ها هستند، تاکید بیشتری شود. افراد دیابتی باید قدم زدن بعد از وعده های غذایی را به بخشی از برنامه روزمره خودتبدیل کنند.

با این حال، متخصصان دیابت آمریکا می گویند باید در زمینه فعالیت فیزیکی بعد از غذا محتاط تر عمل شود. دکتر جوئل زونزین، مدیر بخش دیابت مرکز پزشکی مونت فایر نیویورک دراین باره می گوید: ورزش بخش مهمی از مدیریت دیابت را در افراد دیابتی تشکیل می دهد اما از آنجا که بیماری های قلبی در میان افراد مبتلابه دیابت نوع 2 شایع است، افراد دیابتی مبتلابه بیماری های قلبی باید درباره فعالیت بعد از غذا محتاط تر باشند، زیرا در این بیماران، تغییر مسیر خون از عروق کرونر یا کاروتید به سمت شکم و روده ها همیشه مفید نیست. محققان تاکید می کنند در بیماران دیابتی نوع 2 ترکیبی از سبک زندگی سالم و استفاده از داروهای مناسب برای کسب نتایج موفق اهمیت زیادی دارد.