آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
اقتصاد
۴

اعتراض نمایندگان مجلس به واردات خودروی آمریکایی

با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی، عده ای با دور زدن قانون، خودروهای تولیدی آمریکا را وارد ایران کرده اند که مسئولان وزارت صنعت باید در این خصوص شفاف سازی کنند.

به گزارش خانه ملت، به رغم بیانات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر وارد نکردن کالاهای مصرفی از آمریکا، برخی خودروهای تولید شده در این کشور وارد ایران شده است. برخی با دور زدن قانون و این که خودروهای ساخته شده، سفارش کشوری ثالث است، به ورود خودروهای تولید آمریکا به کشور اقدام کرده اند که قطعا بنابر منویات صریح مقام معظم رهبری، ورود هرگونه کالای مصرفی آمریکا بویژه خودروی آمریکایی به کشور ممنوع است و نباید با ایجاد اشتغال برای نیروی کار آمریکایی، جوانان ایرانی را بیکار و ارز و نقدینگی را از کشور خارج کرد. در همین زمینه، سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که واردات خودروهای آمریکایی به کشور در نشست هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس با استفاده از بازوی نظارتی خود با واردات محصولات مصرفی آمریکا بویژه خودروهای آمریکایی برخورد خواهد کرد.

باستانی با بیان این که دلایل چرایی واردات خودروهای آمریکایی که به ظاهر از ژاپن ثبت سفارش شده باید مشخص شود، ادامه داد: حضور آمریکایی ها معمولااز دو طریق صورت گرفته و وجود دو نشان در هر کشوری از علائم ارتباط با آمریکا بوده که یکی از آنها مک دونالد و دیگری خودروهای آمریکایی است. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص ممنوعیت واردات هرگونه خودروی آمریکایی، یادآور شد: در شرایطی که ایران هیچ گونه مراوده ای با کشور آمریکا ندارد، دلیلی برای واردات کالااز این کشور آن هم کالای مصرفی به ایران وجود ندارد و به جای آن نیز باید ضمن همکاری با شرکت های صاحب نام دنیا در داخل کشور خودروهای باکیفیت تولید شود.