آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
اقتصاد
۴

اقتصاد جهان

افزایش بدهی های عمومی آمریکا

بدهی های عمومی آمریکا در حال نزدیک شدن به سقف 20 هزار میلیارد دلاری تعیین شده از سوی کنگره این کشور است و در صورتی که حدود 200میلیارد دلار دیگر افزایش یابد، احتمالادولت فدرال دوباره با کنگره این کشور به مشکل برخواهد خورد.

اخیرا رقم بدهی های عمومی این کشور به 78/19 هزار میلیارد دلار رسیده و به این معناست که فقط 220 میلیارد دلار دیگر تا رسیدن به سقف تعیین شده از سوی کنگره فاصله دارد. در صورتی که تا پیش از رسیدن رقم بدهی ها به سقف تعیین شده، دولت آمریکا نتواند با کنگره این کشور برای افزایش این سقف به توافق برسد، شاهد اختلاف دوباره دولت فدرال با کنگره این کشور خواهیم بود./ای بی سی نیوز

رشد اقتصادی 23درصدی دایملر

انتشار بیلان مالی سه ماهه سوم شرکت خودروسازی دایملر، صاحب کمپانی مرسدس بنز نشان می دهد سود عملیاتی این شرکت رشدی معادل 23درصد داشته است.

قسمت عمده ای از این رشد به فروش بالای مرسدس بنز بویژه سری جدید کلاس ای این شرکت مربوط می شود. با وجود این دایملر پیش بینی خوشبینانه ای نسبت به حجم کلی فروش خود ندارد. / فرانس 24

مخاطره سرمایه آمریکا در انگلستان

با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه 590 میلیارد دلاری شرکت های آمریکایی در این کشور با مخاطره ای جدی مواجه خواهد شد.

اتاق بازرگانی آمریکا قرار است متنی را در اواخر هفته جاری به دفتر کابینه انگلیس تحویل دهد که در آن نسبت به شرایط پیش روی شرکت ها و اتباع خارجی، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مواردی مطرح شده است.

براساس برآوردها، 6/6 درصد از کل نیروی شاغل در انگلیس را اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل می دهند./ اسپوتنیک