آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
ایران
۱۵

فرودگاه یاسوج تعطیل شد

مدیر فرودگاه یاسوج از تعطیلی فرودگاه این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی محسنیان گفت: پروازهای این فرودگاه از اول آبان به مدت 25 روز به دلیل اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو شد. وی افزود: هماهنگی ها و تدابیر لازم در این خصوص نیز انجام شده و در صورت طولانی شدن روند اجرای طرح توسعه باند پروازی نیز تعطیلی این فرودگاه تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج اظهار کرد: این طرح هم اینک بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عوامل اجرایی به صورت 24 ساعته و در سه نوبت کاری مشغول فعالیت هستند.

مدیر فرودگاه یاسوج، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را بیش از 230 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تامین 50 درصد این اعتبار سهم شرکت هواپیمایی و ناوبری هوایی جمهوری اسلامی ایران و 50 درصد دیگر نیز سهم استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. وی با بیان این که با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از 60 به صد مسافر افزایش می یابد.

محسنیان گفت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود 2600 متر است که در عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده 600 متر به آن اضافه شود.