آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

هنرمندان از «آخرین انار دنیا» گفتند

نمایش «آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی که از 25مهرماه در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه رفته، جمعه شب میزبان هنرمندانی نظیر آرش سنجابی (مترجم رمان آخرین انار دنیا)، افسانه ناصری (بازیگر سینما و تلویزیون)، افسانه زمانی، غلامرضا عربی و سامان خلیلیان (کارگردان تئاتر) بود که با تحسین فراوان این هنرمندان مواجه شد.

افسانه ناصری، که از تماشای نمایش هیجان زده بود، به روابط عمومی گروه گفت:«فکر می کنم بازیگران نمایش «آخرین انار دنیا» به اندازه پنج یا شش تئاتر انرژی صرف کردند و من مدام نگران آنها بودم، چون در میزانسن های عجیب و غریب پرتاب می شدند به این سو و آن سو. به نظرم اجرای این گروه فوق العاده و ریتم نمایش عالی بود».

این بازیگر سینما و تلویزیون ضمن بیان «خسته نباشید» به گروه اجرایی، افزود:«من اصولانمایش هایی را که تم جنگی یا سیاسی دارد، خیلی دوست دارم. این نمایش هم ترکیبی از مفاهیم مختلفی بود که خیلی کار را جذاب می کرد و اصلاتک بعدی نبود. من هرگز در طول اجرا خسته نشدم و خیلی لذت بردم».

نمایش «آخرین انار دنیا» از نخستین شب اجرا تا کنون، میزبان هنرمندانی مانند لوریس چکناواریان، رویا نونهالی، جهانبخش سلطانی، احمد طالبی نژاد و یارتا یاران بوده است. نمایش «آخرین انار دنیا»،کاری از گروه تئاتر «تی تووک»، روایتی متفاوت و نو از تقابل جنگ و عشق و در ادامه آثار پیشین ابراهیم پشت کوهی است. این نمایش هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 و 30 دقیقه در سالن سایه مجموعه تئاترشهر اجرا می شود.