آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
جهان
۶

مایکل مور: آسانژ به جرم گفتن حقیقت به مردم آمریکا زندانی است

مایکل مور، مستندساز آمریکایی و برنده جایزه اسکار که اظهاراتش همیشه با جنجال همراه بوده در سخنانی می گوید: جولیان آسانژ، مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس به جرم گفتن حقیقت و افشای ماهیت دولتمردان آمریکا در حصر به سر می برد.

آسانژ چهار سال پیش به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده و هنوز هم در آنجا زندگی می کند و اخیرا مقامات، اینترنت او را که تنها وسیله ارتباطی اش با خارج از سفارت است، قطع کرده اند. بهانه آنها این بوده که آسانژ با افشاگری های خود علیه خانم هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر این انتخابات تاثیر می گذارد.

به گزارش جام جم، مایکل مور که در مقابل سفارت اکوادور در لندن جلوی یک دوربین با بینندگان صحبت می کرد، گفت: من الان پس از دیدار چند ساعته با آسانژ از سفارت بیرون آمدم، باید بگویم او کسی است که در باره دروغ هایی که دولت آمریکا به شهروندانش گفته، افشاگری کرده است. چیزهایی که ما قبلاهرگز نمی دانستیم و ویکلی لیکس آنها را افشا کرد. او اکنون اینجا در محاصره است. جایی که او زندگی می کند، نه یک آپارتمان که تنها یک اتاق کار کوچک است و این برای آمریکایی ها شرم آور است. همه می دانیم که او گناهی مرتکب نشده و فقط حقیقت را گفته است. اگر او کاری کرده بود، الان انگلیس وی را به ایالات متحده تحویل داده بود و کاخ سفید هم آسانژ را به زندان می انداخت.