آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
ورزش
۱۸

نکونام: سوریه را دست کم نمی گیریم

جواد نکونام، دستیار کارلوس کی روش معتقد است تیم ملی بازی ساده ای مقابل سوریه نخواهد داشت. بعد از هفته دهم لیگ برتر و از هشتم آبان تیم ملی ایران اردوی خود را آغاز می کند تا در 25 آبان به مصاف سوریه برود.

خیلی ها پیش بینی می کنند در صورتی که تیم ملی این مسابقه را ببرد تا حدود زیادی مسیر صعود به جام جهانی را رفته است. سوریه هرچند تیم قدرتمندی در سطح قاره به حساب نمی آید، ولی بتازگی پیشرفت خوبی داشته و با وجود جنگ های داخلی، تیمی قدرتمند ساخته است. سوریه در گروه یک برد، یک مساوی و دو شکست دارد، اما از نظر فنی عملکرد قابل تحسینی داشته است. آنها موفق شدند کره جنوبی را متوقف کنند و در شن یانگ چین را شکست دهند. این تیم با بدشانسی تمام به قطر و ازبکستان باخت و به همین دلیل کی روش معتقد است، در حال حاضر جدی ترین رقیب ما سوریه است. جواد نکونام، مربی تیم ملی هم در این باره به جام جم ورزشی می گوید: «سوریه تیم خطرناکی است. این تیم بسته بازی می کند و معمولابرای ما مقابله با چنین تیم هایی حتی سخت تر از بازی با تیم های بزرگ است. به همین دلیل کار سختی مقابل این تیم خواهیم داشت.»

او ادامه می دهد: «به هیچ عنوان نباید چنین تیمی را دست کم بگیریم. سوریه هرچند در خاک خودش بازی نمی کند، ولی قطعا تیم خطرناکی است و می تواند برای ما دردسرساز باشد.»

نکونام در پاسخ به این سوال که فکر می کنید با شکست سوریه تیم ملی به جام جهانی صعود خواهد کرد، می گوید: «درست است با شکست این تیم گام بلندی برای صعود برمی داریم، ولی قطعا کار تمام نمی شود. غیر از آن بازی، پنج مسابقه دیگر هم خواهیم داشت و همان طور که کی روش گفته هر مسابقه برایمان حکم فینال را دارد. تیمی که می خواهد به عنوان تیم اول از گروه خود بالابرود، باید همه حریفانش را شکست دهد. هدف ما هم قطعا تا آخرین روز مسابقات همین خواهد بود. باید نشان دهیم بی دلیل تیم اول آسیا نیستیم.»