آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
ورزش
۱۰

آغاز روز تازه زندگی احسان در دوومیدانی

راه رفتن بدون عصا

راه رفتن بدون عصا آغاز زندگی دوباره احسان حدادی در دوومیدانی ایران است. پرتابگر المپیکی که در بازی های ریو مدال نقره بازی های لندن را تکرار نکرد بعد از المپیک تلاش زیادی برای بهبود انجام داد و از روز گذشته راه رفتن بدون عصا را آغاز کرد.

احسان حدادی بلافاصله بعد از پایان المپیک 2016 ریودوژانیرو را به مقصد آلمان ترک کرد تا پای مصدوم خود را جراحی کند. او پس از مراحل پزشکی، فیزیوتراپی را آغاز کرد تا هر چه زودتر به تمرینات بازگردد.

ناکامی در ریو، درد کهنه زانو و مراحل سخت درمان به شایعاتی درباره خداحافظی احسان از ورزش حرفه ای دامن زد، اما خود او هرگز تسلیم نشد و در مصاحبه های اخیر از انگیزه های تازه اش برای بازگشت دوباره به دوران اوج گفت. استدلالی هم که حدادی از روند بهبود خود دارد منطقی است زیرا می گوید اگر قرار به کنار گذاشتن ورزش بود هرگز پایش را درمان نمی کرد.

پرتابگر دیسک المپیکی 31 ساله، به افق های دورتر نگاه می کند زیرا رقبای اصلی او در 37 یا 38 سالگی هستند و این سنین به پرتابگر ایران امید بیشتری می دهد.

روز گذشته وقتی پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی بالای سر احسان حاضر شدند، از او خواستند بدون عصا راه برود که احسان این کار را انجام داد و چند گام لرزان در محوطه کلینیک درمانی فدراسیون برداشت. گام هایی امیدوارکننده بسوی یک شروع تازه.

دکتر احمدی به همراه دکتر عباسی در کنار احسان کار درمانی او را در ایران دنبال کردند که احسان از هر دو نفر آنها تشکر کرد. احمدی به ورزشکار المپیکی می گوید از راه رفتن بدون عصا نترسد و هر روز باید گام هایش را محکم تر کند.