آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
صفحه آخر
۱۲

ویکی لیکس به نقل از ایمیل های فاش شده: هدف کلینتون از مداخله در سوریه /داعش نبود بشار اسد بود!

«ویکی لیکس» با استناد به اسنادی اعلام کرده، سیاست های «هیلاری کلینتون» در قبال سوریه، مقابله با داعش نبود، بلکه سرنگونی «بشار اسد» بود.

سایت افشاگر «ویکی لیکس» با انتشار اسنادی، اعلام کرده که هدف «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا در قبال سوریه، مقابله با داعش نبوده و نیست بلکه سرنگونی نظام «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه است. کلینتون در دولت اول «باراک اوباما» وزیر خارجه بود.

پیش از این سران و مقامات آمریکایی اعتراف کرده بودند که «داعش» توسط آمریکا و متحدان منطقه ای آمریکا ایجاد و تقویت شده است.

به گزارش تسنیم، در سندی که ویکی لیکس آن را منتشر کرده، آمده است: «کلینتون با داعش کاری ندارد، بلکه به دنبال (سرنگونی بشار اسد) است و می خواهد به هر طریق دیپلماتیک، او را از میان بردارد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم راه را برای او هموار کرده است.»

ایمیل فوق را «جان پودستا» مدیر کمپین تبلیغاتی کلینتون برای «برنت بودووسکی» روزنامه نگار ارسال کرده است. این سند علاوه بر افشای سیاست واقعی آمریکا در قبال سوریه، تداوم این سیاست را پس از پیروزی کلینتون در ریاست جمهوری اعلام می دارد. این سند همچنین نشان می دهد، غائله ای که آمریکا و متحدانش به اسم مبارزه با داعش و تروریسم به راه انداخته اند دروغی بیش نیست و آنها به دنبال سرنگونی مقاومت هستند.