آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فلسطین

معا: به دنبال حمله نیروهای امنیتی زندان های رژیم صهیونیستی به زندانیان بخش 3 زندان «جلبوع» و مصدوم کردن زندانیان با تفنگ و باتوم، همه 120 اسیر فلسطینی این زندان دست به اعتصاب غذا زدند. نظامیان صهیونیست با حمله به زندانیان و مصادره متعلقات مربوط به آنان قصد ایجاد رعب و وحشت در میان اسیران فلسطینی را دارند.

ترکیه

تی.آر.تی: «بنعالی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه گفته، دوره ریاست جمهوری این کشور در قانون اساسی برنامه ریزی شده جدید پنج ساله خواهد بود. به گفته وی حزب حاکم به زودی پیش نویس قانون اساسی جدید را به پارلمان تقدیم خواهد کرد.

بحرین

العالم: نیروهای امنیتی بحرین به مقرهای جمعیت الوفاق که بزرگترین جمعیت شیعی مخالف آل خلیفه در بحرین است حمله و همه دارایی ها و تجهیزات موجود در این مقرها را مصادره کردند. رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله انقلاب این کشور به بازداشت، محاکمه و زندانی کردن رهبران مردمی روی آورده است.

افغانستان

تسنیم: رسانه های افغانستان اعلام کردند که 6 مرکز ولایت در شمال، جنوب و غرب افغانستان با «تهدیدات شدید امنیتی طالبان» روبه رو هستند. در هفته های اخیر ولایت های زیادی از جمله قندوز، هلمند، فراه، ارزگان و... مورد حمله گسترده طالبان قرار گرفته است.

آمریکا

هافینگتون پست: براساس مطالعه ای که بر روی 120 ایالت آمریکا و شهر نیویورک انجام شده و نتایج آن قرار است برای سازمان جرم شناسی جامعه آمریکا ارسال شود جرایم نژادپرستانه در آمریکا به طور کلی حدود 6 درصد افزایش یافته و این در حالی است که این جرایم علیه مسلمانان 89 درصد افزایش یافته است!