آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
شهرستان ها
۷

اتمام ساخت ضریح جدید امامین عسکریین(ع) در قم

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین(ع) از اتمام مراحل ساخت ضریح جدید امامین عسکریین(ع) در قم خبر داد و گفت: علاقه مندان برای بازدید از ضریح امامین عسکریین(ع) از 25 مهرماه تا 5 آبان ماه به محل کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) مراجعه کنند.

حجت الاسلام ابراهیم لاجوردی با بیان اینکه علاقه مندان برای بازدید از ضریح امامین عسکریین(ع) صبح ها از ساعت هشت الی 12 و عصرها از ساعت 15 تا 18 به محل کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) مراجعه کنند افزود: کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) واقع در بلوار محمدامین(ص) جنب پل شهید فاطمی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این ضریح 4 سال و زیر نظر دفتر آیت الله سیستانی ساخته شده است تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده است در این راستا 10/5 تن چوب ساج، 4/5 تن نقره، 70 کیلوگرم روکش طلاو 3 تن مس استفاده شده است.

لاجوردی با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق کاری استفاده شده است خاطرنشان کرد: ساخت 12 در بزرگ طلایی، 4 صندوق خاتم کاری شده و دوخت هزار متر فرش دستباف از جمله اقدامات صورت گرفته برای ساخت این ضریح است.

این ضریح پس از 5 آبان به سامرا منتقل می شود.