آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
شهرستان ها
۷

بلاتکلیفی 20 ساله مردم روستای رودبر رابر

پیشرفت روستای رودبر با 100 خانوار که تحت تاثیر سد شهیدان امیرتیموری قرار گرفته روستانشینان را 20 سال است بلاتکلیف ساخته است.

به گفته مردم روستای رودبر وضعیت نابسامان عمرانی و بهداشتی این روستا به مدت 20 سال است که بلاتکلیف احداث سد شهیدان امیرتیموری «سد صفارود» قرار گرفته است.

فرماندار رابر گفت: روستاهای گازروئیه، هنجان و رودبر از توابع شهرستان رابر هستند که در حوضچه سد شهیدان امیر تیموری قرار دارند.

علیجان سلیمانی اظهار داشت: تاکنون روستای گازروئیه به طور کامل تملیک شده و از شش دانگ روستای هنجان یک دانگ آن تملیک شده و پنج دانگ این روستا و روستای رودبر به طور کامل بلاتکلیف مانده اند.

وی افزود: طی آخرین پیگیری های سال 95، مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان اعلام کرد به زودی کار تملیک این دو روستا یعنی پنج دانگ روستای هنجان و روستای رودبر به طور کامل در دستور کار قرار گرفته و به محض تامین اعتبار تملیک می شوند.

سلیمانی با اشاره به اینکه از زمان پلاک گذاری روستاها و منازل شخصی سال ها می گذرد، افزود: روستای رودبر روستایی است که به طور کامل در حوضچه سد قرار می گیرد و در همین راستا کارهای عمرانی و زیرساختی با توجه به مقرون به صرفه نبودن متوقف شده در صورتی که این روستا از شورای اسلامی برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به این روستا با تانکر انجام می شود و مردم مشکلات به حقی دارند و از مسئولان آب منطقه ای استان کرمان درخواست داریم هرچه سریعتر مردم این روستاها را از بلاتکلیفی نجات دهند تا مردم بتوانند نسبت به تامین مسکن و شغل خود اقدام کنند.