آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
شهرستان ها
۷

برخورداری 12 هزار روستایی ساوجبلاغ از آب آشامیدنی سالم

در آیینی با حضور استاندار البرز طرح آبرسانی به 5 روستای پرجمعیت شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید که 12 هزار نفر روستایی از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

سیدحمید طهایی استاندار البرز در این آیین گفت: طرح آبرسانی به این 5 روستا در دولت تدبیر و امید کلید خورد و امروز با صرف 18 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی از مردم خواست با توجه به مشکل کم آبی در کشور در مصرف آب صرفه جویی کنند.

استاندار البرز افزود: از آنجا که شرایط اقلیمی رو به خشکسالی است و کمابیش کمبود آب را در کشور شاهد هستیم بنابراین باید با مدیریت صحیح از منابع آبی موجود بهره برداری نماییم.

طهایی با اشاره به شیوه های بهره برداری از منابع آبی در دنیا افزود: تفکیک آب شرب و مصرفی شیوه ای است که از هدررفت آب جلوگیری کرده و باید رفته رفته در استفاده از منابع آبی به سمت شیوه های نوین و کم هزینه حرکت کنیم.

وی گفت: 15 روستای دیگر استان البرز با جمعیت 25 هزار نفر و با صرف بالغ بر 60 میلیارد ریال از منابع ملی صندوق توسعه تا پایان امسال در البرز از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

در این مراسم مردم روستاهای سیبستان، وشکین، کوشک زر، ایقربلاغ و زکی آباد شهرستان ساوجبلاغ از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.