آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
ورزشی
۹

مدیرعامل شرکت توسعه تاکید کرد: هزینه 80 میلیاردی برای ساخت طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور می گوید ساخت طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان نزدیک به 80 میلیارد تومان هزینه داشت.

*سه پروژه صندلی گذاری مجموعه ورزشی آزادی، افتتاح استادیوم نقش جهان اصفهان و همچنین زمین چمن یادگار امام (ره) که به عنوان سه اولویت اصلی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بود به اتمام رسیده است. سایر پروژه ها نیز در حال انجام است. البته برخی از پروژه ها هستند به مانند انتقال تاسیس ساختمان فدراسیون های ورزشی و ورزشگاه شهیدشیرودی که در حال پیگیری روند کار این دو پروژه نیز هستیم.

*در حال حاضر کار سازه فلزی ورزشگاه نقش جهان اصفهان به اتمام رسیده است و برای ایمنی هر چه بیشتر در حال تست سازه فلزی هستیم و بعد از اطمینان خاطر از ایمنی چادرها را نصب خواهیم کرد. 30 هزار متر چادر نیاز است که 10 هزار متر آن در آزادی موجود است و مابقی نیز وارد خواهد شد. زمین چمن تقریبا از اردیبهشت ماه آماده است.

*کمتر از یک هفته دیگر با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، ورزشگاه نقش جهان بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

*برای اتمام استادیوم نقش جهان اصفهان در حال حاضر 65 میلیارد تومان هزینه کرده ایم که برآورد می کنیم تا پایان اتمام کار با طلب هایی که به پیمانکار داریم به 15 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

*مجموعه ورزشی شهید شیرودی در حال حاضر برای ساخت دوباره نیاز به سه هزار تا چهار هزار میلیارد تومان بودجه دارد تا مجددا این مجموعه ساخته شود. به هر حال در حال حاضر امکان بازسازی این پروژه وجود ندارد.

*سال گذشته برای ایمن سازی خطوط انتقال پیست اسکی شمشک یک میلیارد و 800 میلیون هزینه کردیم. امسال هم تا الان 400 میلیون برای بازسازی و استانداردسازی خطوط هزینه شده است اما نمی دانم چرا سه هفته پیش شمشک پلمب شد؟ ما در حال انجام کار بودیم و فکر می کنم پلمب شمشک فنی نبود بلکه از روی لج و لجبازی انجام شده است. اگر سازمان استانداردسازی همراهی نکند قطعا امسال این پیست را نخواهیم داشت. در پیست اسکی دیزین هم کارهای استانداردسازی انجام شده است، تا الان 600 میلیون تومان هزینه شده است، اما اگر بخواهیم خطوط را به طور کامل عوض کنیم هزینه زیادی لازم است، امیدواریم دیزین را بتوانیم به حداکثر ایمنی برسانیم تا دوستان از آن استفاده کنند.