آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
اخبار کشور
۳

آیت الله نوری همدانی: نباید در مقابل دشمن نرمش نشان داد

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم جامعه اسلامی در شرایط کنونی عمل به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اجرای این فریضه باعث برکات زیادی می شود و از جمله، عمل به سایر احکام و از بین رفتن فساد در ابعاد مختلف اخلاقی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از معاونان و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دفاع ابراز داشت: اولین اصل در پایداری عزت، داشتن ایمان است. اگر کسی ایمان نداشته باشد، ضعیف خواهد بود و نمی تواند بر مشکلات غلبه کند.

وی با بیان اینکه اصل دوم حفظ اتحاد است، گفت: جامعه ای که در آن وحدت نباشد، نمی تواند از آسیب های کشورهای قدرتمند در امان بماند.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: وحدت، باعث می شود، ملت ها در برابر کشورهای قدرتمند قوی باشند و بهتر بتوانند برنامه های خود را برای پیشرفت نظام و کشور به اجرا در بیاورند.

استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: اصل سوم، داشتن نظام ولایی است، اگر انقلاب و نظام تاکنون ادامه و تداوم پیدا کرده، چون در راس آن ولی فقیه حضور دارد و جامعه را رهبری می کند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم جامعه اسلامی در شرایط کنونی عمل به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی ازمنکر است، تاکید کرد: اجرای این دو فریضه باعث برکات زیادی می شود و از جمله، عمل به سایر احکام و از بین رفتن فساد در ابعاد مختلف اخلاقی و فرهنگی است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: عدم برخورد و موضع انفعالی در مقابل دشمن موجب از بین رفتن عزت می شود. باید در مقابل دشمن با قدرت برخورد کرد و نرمش نشان نداد.