آرشیو سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۲
صفحه آخر
۱۲

رژیم صهیونیستی 1000 کودک فلسطینی را در سال جاری اسیر کرده است

یک موسسه حقوقی فلسطین در گزارشی اعلام کرده شمار کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در سال کنونی نسبت به سال گذشته به میزان 80 درصد افزایش یافته است.

موسسات حقوقی در کرانه باختری در سال جاری بیش از 1000 مورد بازداشت کودکان فلسطینی زیر 17 سال را به ثبت رسانده اند که براساس آمار بازداشت کودکان در سال 2016 نسبت به سال 2015، 80 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری قدس، «عاید ابوقطیش» هماهنگ کننده کمیته بین المللی دفاع از کودکان در همین رابطه گفته، «آمارها نشان می دهد که در یک سال گذشته بازداشت و بازجویی کودکان توسط اشغالگران اسرائیلی به شدت افزایش یافته و در طول یک سال گذشته به طور متوسط هر ماه 90 کودک فلسطینی به زندان ها و بازداشتگاه های فلسطینی منتقل شده اند.»

به گفته وی شماری از این کودکان در بازداشت اداری به سر می برند و برخی دیگر نیز به پرداخت جرایم مالی بسیار سنگین محکوم شده اند.

منابع فلسطینی هم اعلام کرده اند که افزایش شمار کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به دلیل تصویب قانون اخیر در این رژیم است مبنی بر این که کودکان فلسطینی که حتی در دستشان سنگ باشد و آن را پرتاب نکرده باشند بازداشت می شوند!

به گفته این منابع، هیچ فلسطینی در برابر دادگاه های اشغالگران اسرائیلی از مصونیت برخوردار نیست حتی اگر کودک باشد.

افزایش فعالیت های ضد صهیونیستی در نیویورک

خبر دیگر اینکه مطالعات آکادمیک جدید نشان می دهد «فضای ضد صهیونیستی بر دانشگاه های نیویورک و مراکز علمی کالیفرنیا» به دلیل حضور گروه دانشجویی «عدالت در فلسطین» حاکم شده است.

به گزارش فارس، البته در دیگر دانشگاه های این کشور نیز چنین فضایی وجود دارد اما چندان مربوط به سیاست های رژیم صهیونیستی نیست بلکه نفرت قدیمی از یهودیان است. امروزه افکار عمومی در جهان به سمت تنفر و انزجار از رژیم صهیونیستی پیش می رود چرا که جنایات این رژیم در حق فلسطینی ها هر روز بدتر می شود.