آرشیو سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۲
اقتصادی
۴

تشریح آخرین وضعیت یک شرکت بورسی فعال در صنعت تولید ظروف شیشه ای

آخرین وضعیت یک شرکت بورسی فعال در صنعت تولید ظروف شیشه ای اعلام شد.

سعید بیات مدیرعامل شرکت شیشه و گاز گفت: در حال حاضر میزان تولید انواع شیشه در فاز یک این کارخانه150 تن در روز بوده که با بهره برداری از فاز 2 شمس آباد، ظرفیت تولید کل شرکت به حدود400 تن در روز خواهد رسید.

وی افزود: منابع حاصل از فروش زمین مهرآباد صرف اجرای فاز 2 طرح توسعه کارخانه شمس آباد با بالاترین سطح تکنولوژی در مقایسه با شرکت های رقیب خواهد شد، در حال حاضر نیز با صدور مجوز صندوق توسعه ملی، گشایش اعتبار اسنادی این پروژه آغاز و شرکت در آستانه انعقاد قرارداد نهایی با بهترین تامین کنندگان اروپایی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز پروژه می باشد، ضمن این که بخش ساختمانی و عمرانی پروژه درحال اجرا است.

مدیرعامل «کگاز» در برابر این سوال، وامی که شرکت از صندوق توسعه ملی دریافت می کند چقدر خواهد بود؟ گفت: با توجه به حجم سرمایه گذاری بالغ بر 920 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه، پس از مذاکرات بعمل آمده با بانک صنعت و معدن، این بانک در راستای رویکرد اقتصاد مقاومتی با اعطای حدودا 15 میلیون دلار ارز و حدود 100 میلیارد ریال تسهیلات ریالی موافقت نمود. لازم به ذکر است که الباقی مانده سرمایه گذاری و اقساط معوقه سرمایه گذاری فاز یک، از محل فروش ملک مهرآباد تامین خواهد شد.

وی افزود: در تکمیل توسعه فاز یک شمس آباد، با ایجاد خط تولید جدید باعث افزایش ظرفیت از 120 تن به 150 تن در روز شده است که ارزش سرمایه گذاری آن بالغ بر 110 میلیارد ریال از محل فروش زمین مهرآباد تامین شده است.