آرشیو سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، شماره ۸۷۸۷
بین الملل
۹

برگزاری نشست بزرگ حزب کمونیست چین با 88 میلیون عضو

حدود 400 عضو کمیته مرکزی بزرگترین حزب جهان (با 88 میلیون عضو) در پکن گردهم آمده اند تا مهمترین جهت گیری های حزب کمونیست را تعیین کنند.

رسانه های دولتی چین اعلام کردند نشست بزرگ سالانه اعضای بلندپایه حزب کمونیست چین در حالی در پشت درهای بسته در پکن آغاز شد که شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور می خواهد قدرت خود را در این تشکل سیاسی تقویت کند.حدود 400 عضو کمیته مرکزی بزرگترین حزب جهان (با 88 میلیون عضو) در هتل جینگشی پکن گردهم آمده اند تا مهمترین جهت گیری های حزب کمونیست را تعیین کنند.

خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) اعلام کرد این مقامات که هسته مرکزی قدرت چین را تشکیل می دهند، امروز گردهم آمده اند و تا روز پنج شنبه ایجاد اصلاحات در «استانداردهای حیات سیاسی» و مقررات داخلی این حزب را مورد بررسی قرار خواهند داد؛ اما این نشست همچنین در پشت پرده، صحنه نبرد قدرت برای کنترل اهرم های قدرت خواهد بود.

شی جین پینگ از اواخر سال 2012 که ریاست حزب کمونیست چین را بر عهده گرفت، اقتدار خود را بر این سازمان تقویت کرده و متعهد به مقابله با فساد مالی در این کشور شده است، مبارزه ای که برکناری هزاران مسئول بلندپایه و پیگردهای قضائی بسیاری از آنها انجامیده است.