آرشیو سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۱۲
حوادث
۱۳

قاتلان مادر و دختر دستگیر شدند

شرق: افرادی که دختری شش ساله و مادرش را با انگیزه سرقت به قتل رسانده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. به گفته ایمان شهسواری، بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، دو نفر در عید نوروز سال 1390 اقدام به این جنایت هولناک کرده بودند. کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان پس از دریافت گزارشی مبنی بر مفقودشدن یک دختر شش ساله به نام ریحانه و مادر 31ساله اش تحقیقات برای رازگشایی از سرنوشت این دو را آغاز کردند اما تلاش ها برای یافتن مفقودان بی نتیجه ماند تا اینکه در یک سری اقدامات پلیسی از سوی پلیس آگاهی استان کرمان مشخص شد دو جوان 28 و31ساله این مادر و دختر را به قتل رسانده و متواری شده اند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان دراین باره توضیح داد: پس از شناسایی متهمان، دستور دستگیری آنها به وسیله دادستانی صادر شد و پلیس آگاهی با وجود اینکه این افراد چندین مرتبه با تغییر چهره و شگردهای دیگر موفق به فرار شده بودند، در نهایت موفق به دستگیری این قاتلان حرفه ای شد.

وی بیان کرد: قاتلان پس از سرقت طلا، جواهرات، ماشین و مبلغی وجه نقد از مقتول، اقدام به خفه کردن این زن و فرزند شش ساله وی کرده و سپس اجساد آنها را در یکی از مناطق متروکه و حاشیه ای شهر و در یک گودال دفن کردند.

شهسواری درباره شیوه کار متهمان گفت: این افراد با ریختن طرح دوستی با زنان بی سرپرست و کسانی که از وضع نابسامان اجتماعی برخوردار بودند، اقدام به سرقت اموال آنها می کردند.

این مقام انتظامی هشدار داد: متاسفانه در بسیاری از پرونده ها دیده شده است افراد رذل و شرور با طرح محبت کاذب اولیه و سوءاستفاده از عواطف و احساسات پاک برخی از زنان و دختران، اقدام به فریب آنها می کنند و در نهایت نیز حوادث هولناکی به وقوع می پیوندد. این مقام قضائی افزود: همه افراد جامعه باید نسبت به مراعات مقررات شرعی توجه لازم را داشته باشند. بسیار ساده لوحانه است افراد فکر کنند می توان هر کاری را انجام داد و کسی از آن باخبر نشود.

ایمان شهسواری درباره پرونده قتل مادر و دختر اعلام کرد: قاتلان سوابق متعدد کیفری، از جمله آدم ربایی، تجاوز به عنف و ایراد ضرب وجرح عمدی در کارنامه سیاه خود داشتند.