آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
صفحه اول
۱

دور دنیا

رسانه صهیونیستی: کمربند دفاعی ایران فضای عملیاتی ناتو را قطع کرده است

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» نوشت: پل زمینی ایران و اتصال موقت دو قاره از ایران به دریای مدیترانه تنها برای ساخت یک مسیر صرف به دریا نیست، بلکه قطع راهبردی مبتنی بر علم مکان شناسی پایگاه های ناتو در ترکیه نقطه پایانی حمله ایران است. ایران فضای عملیاتی ناتو را در دو قسمت قطع کرده و با استفاده از گستره سرزمین های کلیدی خود در شرق و غرب می تواند کمربند دفاع ضد موشکی ایجاد کند.

این وبگاه می نویسد: با پوشش دفاع هوایی از ایران تا دریای مدیترانه، هرگونه عملیات نجات نیروهای ناتو مستقر در ترکیه به تاخیر افتاده و موجب واردشدن ضربات سنگین بر آنها که به منظور متوقف کردن نیروهای قدرتمند ایران در عرصه خلیج فارس وارد عمل شده اند، می شود. با این حال آمریکا تحت رهبری احمقانه اوباما به جای برنامه ریزی بر نحوه مغلوب کردن ایرانی ها، ارتش خود را سرگرم پروتکل های عملیات تغییر جنسیت نیروهای نظامی خود کرده است.

آمریکا درصدد فروش 75 میلیارد دلاری تسلیحات به امارات

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در نامه ای به کنگره، از موافقت این نهاد وابسته به پنتاگون برای فروش 75 میلیارد دلار تسلیحات به امارات عربی متحده خبر داده است. درخواست های امارات که در دیدار وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد این کشور مطرح شده شامل خدماتی چون سوخت رسانی هوایی، پشتیبانی انتقال هوایی و دریایی، کمک های آموزشی، ابزاری، مهمات، فنی و لجستیکی است.

قلیچدار اوغلو: کودتا کار حزب عدالت و توسعه بود

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوریخواه در نشست مجمع نمایندگان این حزب در مجلس ترکیه با بیان این که دیگر نمی توان کسی را قانع کرد در ترکیه کودتایی رخ داده است، گفت: کودتا را حزب عدالت و توسعه انجام داد که روزنامه نگاران، نظامیان و نویسندگان را به زندان انداخت.

عربستان کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرد

منابع بلندپایه فلسطینی اعلام کردند عربستان در طول شش ماه گذشته از پرداخت کمک های مالی ماهانه به تشکیلات خودگردان فلسطین سر باز زده است. / رسانه های فلسطین